رمزگشایی ازسناریویی که در پیام موسوی نهفته است




پیام اخیر میرحسین موسوی خطاب به دانشجویان که روز گذشته منتشر شد از رمز و راز های چندی حکایت دارد

میرحسین موسوی که در پیام خود از پیش بینی مشکوکی مبنی بر اینکه بحرانی ساختگی در راه بوده تا به فرقه سبز منتسب شود،خبرداده بود، در حقیقت از سناریوی پرده برداشت که فتنه گران برای هفته ها و ماه‌های آتی تدارک دیده اند.

نگاه و تاملی به فضای مجازی طی یکی دو روز گذشته خود بیش از پیش گویای بخشی از این سناریو می باشد.
در همین زمینه محورقابل جمع بندی در شبکه های اجتماعی فتنه گران به‌طور خلاصه به شرح زیراست:
1- فرقه سبز برای دورجدید فعالیت خود نیازمند یک شوک جدید می باشد.
2- این شوک استارتش از 16 آذر شروع می شود.
3- ادامه این طی طرح مدت 12 روز به تاسوعا و عاشورا خواهد رسید
4- بدنه فعال شده آماده ورود به طرح هدفمند شدن یارانه ها خواهد شد.
در همین زمینه سایت بالاترین پیش از انتشار پیام میرحسین موسوی در مطلبی بخشی از این سناریو را اینگونه ظهور و بروز داد:
 



 
اما بخشی از کامنت هایی که در این زمینه انتشار یافت نیز حلقه های این سناریو را کامل تر ساخت:
 


 

 
گفتنی است این اقدام در حالی صورت می گیرد که ملت در پی اهانت فتنه گران در روز 16 آذر و عاشورای 88 به تمثال مبارک امام خمینی(ره) و ساحت سیدالشهداء حماسه 9 دی را خلق کرده و فتنه را منکوب کردند.
حال اینکه فتنه گران اینگونه بی محابا به تکرار فجایع خود می اندیشند،بطور حتم پاسخ ملت چیزی فراتر از حماسه 9 دی خواهد بود.



واکنش مجری BBC به خبر مشرق

واکنش مجری BBC به خبر مشرق

فرناز قاضی‌زاده، مجری شبکه دولتی انگلیس «بی‌بی‌سی فارسی» ضمن انکار فعالیت‌های مطبوعاتی گذشته خویش به درج یادداشت خود در مشرق واکنش نشان داد. به گزیده‌ای از سابقه مطبوعاتی وی در نشریات اصلاح طلب اشاره می‌شود.


  در پی انتشار یادداشت «فرناز قاضی‌زاده»، مجری شبکه تلویزیونی دولت انگلیس «بی‌بی‌سی فارسی» در مشرق، وی در وبلاگ شخصی‌اش ضمن انکار فعالیت‌های مطبوعاتی گذشته خویش به درج یادداشت خود واکنش نشان داد.
پایگاه خبری «مشرق» با درج یادداشت اعتراضی خانم قاضی زاده، بنا بر اخلاق رسانه‌ای توضیحاتی را درباره سابقه مطبوعاتی وی که البته مورد انکار او قرار گرفته، ارائه می‌کند. یادداشت قاضی‌زاده در وبلاگ شخصی‌اش کوتاه و بدین قرار است: «من روزنامه نگار اصلاح طلب نیستم، هیچ وقت نبودم، من روزنامه نگارم، همین.»
مشرق بخشی از سوابق خانم مجری بی‌بی‌سی را در ادامه ارائه می‌دهد. جالب اینکه وی غیر از همکاری با چند نشریه زرد هیچ‌گونه همکاری با نشریات غیر واسته به جناح اصلاح‌طلب، آن هم در اغلب موارد طیف تندرو آنها نداشته است. البته مجری گری در یک برنامه علمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را از این قاعده باید مستثنا کرد که احتمالاً در دوران کم‌کاری قاضی‌زاده رخ داده است. به نظر می‌رسد واکنش قاضی زاده به واسطه برچسب دار بودن سوابق مطبوعاتی وی بوده که زیاد به مذاق BBC خوش نمی‌آید.
***
قاضی زاده از سال 1375 کارش را در «هفته‌نامه خانه»، نشریه روزنامه‌نگاران جوان آغاز کرد. وی در هفته نامه خانه دبیر سرویس خبر و گزارش بود. بعد از آن در سال 1377 به روزنامه «ایرانیان» رفت. ایرانیان مدت کمی بعد به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد. در پی تعطیلی این روزنامه، فرناز قاضی زاده به روزنامه اصلاح طلب «زن» به مدیریت «فائزه هاشمی» رفت و در سرویس اجتماعی این روزنامه مشغول کار شد. او در جریان قتلهای زنجیره‌ای خبرنگار روزنامه زن در این مورد بود.و گفتگوهایی در این باره منتشر کرد.
در فروردین 78، روزنامه زن تعطیل شد و قاضی زاده به روزنامه اصلاح طلب دیگری با نام «نشاط» رفت. پیوستن به این روزنامه سرآغاز همکاری وی با سرویس اجتماعی مجموعه مطبوعاتی «جامعه روز» شامل «عصر آزادگان»، «اخبار اقتصاد»، «گوناگون» و «دانستنی‌ها» شد. او هم‌زمان در روزنامه  اصلاح طلب «آفتاب امروز» کار می‌کرد. تا اردیبهشت 1379 و تعطیلی جمعی از روزنامه‌ها، وی به روزنامه  اصلاح طلب «هم میهن» به مدیر مسئولی «غلامحسین کرباسچی» و سردبیری «محمد قوچانی» کوچ کرد.
فرناز قاضی زاده سپس به هفته نامه «آخر هفته» متعلق به روزنامه اصلاح‌طلب «حیات نو» رفت تا بعد از مدتی معاون و سپس دبیر سرویس اجتماعی این روزنامه شد. وی عضو شورای سردبیری «حیات نو« تا تعطیلی این روزنامه در سال 1381 بود. پس از آن به گروهی پیوست که حلقه اولیه «خبرگزاری میراث فرهنگی ایران» (CHN) در دولت اصلاحات بودند. تا شهریور سال بعد، قاضی زاده دبیر سرویس خبر شهرستان‌ها در خبرگزاری میراث ماند تا اینکه، تصمیم گرفت به روزنامه اصلاح‌طلب تندرو «یاس نو» برود. وی تا زمانی که به استخدام تلویزیون دولتی انگلیس «بی.بی.سی» درآید، عضو شورای سردبیری یاس نو به مدیر مسئولی «محسن میردامادی» بود.



نامه مهدی هاشمی به محسنی اژ‌ه‌ای

نامه مهدی هاشمی به محسنی اژ‌ه‌ای

ظاهرا مهدی هاشمی که راهی جز تسلیم در برابر قانون ندارد آمادگی بازگشت به کشور را اعلام کرده.مهدی هاشمی در جایگاه متهم هم با روش آقازاده گی عمل می کند


مهدی هاشمی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ دادستان کل و سخنگوی قوه قضائیه، ضمن بیان اینکه؛ هر بار که احتمال مراجعت اینجانب به کشور قوی شده است، شاهد اوج شانتاژها بوده‌ایم، نوشت: «فضا را برای یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی مناسب کنید و هر زمان که لازم می‌بینند که اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ کنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت. چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.»


آماده باش میر حسین موسوی به هوادارانش در آستانه هدفمندی یارانه ه

آماده باش میر حسین موسوی به هوادارانش در آستانه هدفمندی یارانه ها

 

میر حسین موسوی با حمله به نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ( 3 قوه ) با ابراز امید واری از تکرار راهپیمائی های  بعد از انتخابات ضمن تحریک ناچیز هوادارانش نسبت به سیاه نمائی های اقتصادی و تحریک آنان ، در صدد را ه اندازی دور جدیدی از آشوبهای خیابانی و ریخته شدن خون بی گناهان است »
موسوی پس از طرح  سوالات واهی و با وصل کردن  سه میلیون دانشجوی آگاه و فرهیخته به جریان خود با حمله شدید به مساجد و جریان دینی ابراز داشته که :  ،  تمام مساجد و تکایا و نهادهای سنتی آمرانه و بخشنامه ای در خدمت محکومیت جنبش سبز!! به کارگرفته شده،
وی در همین پیام، ضمن یادآوری جریان براندازی ضد انقلاب در  عاشورای تهران و با وصل آن به  راهپیمائیهای ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد اجتماعات اعتراضی مردم همیشه در صحنه امت حزب الله را   به تجمع های مهندسی شده تشبیه کرد .

با این اقلیت کم چه کنیم ؟

با این اقلیت کم چه کنیم ؟
http://www.rajanews.com/Files_Upload/6474.jpg

وضع تقابلی میان طرفداران نظام و معترضین بسیار سریع تر از تصورها و پیش بینی ها به سامان آمد و آنچه «جنبش» نامیده می شد در عرض چند ماه به یک «گروه» با مختصات قابل توصیف تبدیل شد. می توان راهپیمایی روز قدس را آغاز آشکارگی این افول و اضمحلال دانست، کمااینکه در اتفاقات بعد یعنی 13 آبان و اکنون 16 آذر که هر دو به عنوان نقاط عطف تحرکات سیاسی اغتشاش گران دانسته می شد، این افول و اضمحلال به عیان مشاهده شد. شواهد و شنیده ها از طرفی حاکی از درماندگی و دستپاچگی رهبران سیاسی اغتشاشات و از طرفی حکایت‌گر آرامش خاطر طیفی از طرفداران نظام است؛ لیکن در این میان جریان های دانشجویی انقلابی در این اندیشه اند که با این اقلیت مخالف نظام که هرازگاهی فرصت ظهور سیاسی و رسانه ای پیدا می کنند و ایام و مقاطع خاص را به مجالی برای تحرکات دوباره تبدیل می کنند، چه باید کرد؟

تلاش برای ایجاد فتنه در 16 آذر

http://www.javandaily.com/Images/News/Smal_Pic/16-6-1389%5CIMAGE634194577504062500.jpg

تلاش برای ایجاد فتنه در 16 آذر

متاسفانه با بازگشایی دانشگاهها، جریانهای سیاسی مخلوق فتنه سبز این بار نیز دانشگاه را مورد هدف قرار داده‌اند. این جریان آنگاه که پایگاه مردمی خود را به خاطر رفتار ساختارشکنانه و تفرقه افکنانه به سرعت از دست داد، تمرکز خود را به عنوان آخرین راهکار بر روی دانشگاه گذاشته تا این مرکز علمی را به پایگاهی برای تداوم فتنه مبدل نماید از فردای بازگشایی دانشگاهها, آنگاه که ایجاد آشوب و بلوا به بهانه سالروز تولد سران فتنه سبز (موسوی، کروبی و خاتمی) با آشکار شدن دروغ بودن سالروز تولد آنها در ماه مهر بی ثمر ماند, همه نگاههای فتنه گران برای همراه سازی دانشگاه و جنبش دانشجویی به روز 13 آبان دوخته شده بود. اما علی رغم تبلیغات فراوان, فتنه گران با چشمانی متعجب شاهد ناتوانی عناصر نفوذی این جریان در ساماندهی حداقلی بخشی از بدنه دانشگاه در روز 13 آبان بودند. حضور باشکوه ملت در این روز حداقل فرصت را برای عرض اندام این جریان گرفت و روز 13 آبان به روز یاس فتنه سبز مبدل گردید.

در چنین شرایط بغرنجی بود که تلاش همه جانبه سران داخلی و خارجی فتنه سبز برای ایجاد بلوا در دانشگاه در روز دانشجو در دستور کار کودتاگران قرار گرفت. مروری بر حجم تبلیغاتی و ترفندهای آنها می‌تواند میزان تلاش این جریان برای به آشوب کشاندن دانشگاهها را برای مخاطبین ترسیم کند.

فتنه گران چه نهادهایی را مورد هجوم قرار داده اند؟

 

پس از شکست فتنه سبز در انتخابات ریاست جمهوری و برملا شدن نقشه شوم انقلاب مخملی در ایران ، اتاق فکر جریان فتنه به بررسی علل شکست پرداخت. از اقدامات پس از انتخابات آنان می توان فهمید ، فتنه گران سه عامل را باعث شکست در طرح براندازی خود دانستند و نقشه های بعد از انتخابات حول تخریب سه محور کشیده و اجرا شد.

1- تخریب جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری

بدون تردید مهمترین عامل در شکست کودتای نرم تسلط مقتدرانه مقام معظم رهبری بر اوضاع کشور بود . ایشان با درایت توانستند جریان فتنه را هدایت کرده و کشتی انقلاب را از مرحله خطرناک با کمترین آسیب عبور دهد . لذا فتنه گران از همان اولین روزهای پس از انتخابات به تخریب ایشان دست زدند. فتنه گران در سایت ها و شبکه های ماهواره ای بحث دروغ تقلب در انتخابات را مطرح کرده ودولت را غیرقانونی دانستند و مقام معظم رهبری را به دلیل صیانت از آراء مردم و ایستادگی در برابر خواسته های غیرقانونی و نامشروع فتنه گران ، دیکتاتور خطاب کردند. به سرعت در تمام سایت ها و شبکه های ماهواره ای حکومت ولایت فقیه برابر با حکومت دیکتاتوری معرفی شد . سران فتنه در داخل نیز با دستور اتاق فکر خارج از کشور ، این موضوع را در بیانیه ها و مصاحبه ها به گونه ای دیگر مطرح می کردند. مهدی کروبی از سران فتنه در مصاحبه ای حکومت پهلوی را از حکومت فعلی بهتر دانست. او همچنین با انتشار نامه ای خطاب به هاشمی رفسنجانی ، خواستار نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد مقام معظم رهبری شد. اما با گذشت زمان مشخص شد که پیوند مردم و رهبری ناگسستنی است و این نقشه راه به جایی نخواهد برد. لذا تخریب روی دیگر قسمت های نظام شدت بیشتری گرفت.

2- تخریب نهاد های امنیتی و بسیج :

در کنترل و مقابله با اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 ، بسیج نقش موثری از خود نشان داد. این شجره طیبه که از یادگاران با ارزش امام خمینی (ره) است به کمک نیروهای انتظامی شتافت و مقابل اغتشاشگران ایستادگی نمود. فتنه گران نیز که هیچ دلیل و مدرکی برای ادعای تقلب در انتخابات نداشتند ، بسیج را عامل تقلب در پای صندوق های رای معرفی کردند و به تخریب این نهاد پرداختند.

از طرف دیگر نهاد های امنیتی کشور توانسته بود ارتباط فتنه گران داخلی را با منافقین و سرویس های جاسوسی کشورهایی چون آمریکا و انگلیس کشف و به مردم معرفی کند. فتنه گران برای فرار از این اتهامات ، نهاد های امنیتی کشور را به کودتا متهم کردند و به تخریب چهره آنان پرداختند. از جمله این اقدامات ، طرح شکایت 7 نفر از سران اصلاحات از نهاد های امنیتی کشور بود که به سرعت در رسانه ها منتشر شد.

3- تخریب شورای نگهبان :

شورای نگهبان ، اصلی ترین نهاد کشور برای نظارت بر نحوه اجرا و نتایج انتخابات است. این شورا همانند فیلتری است که مانع حضور خائنان و منافقان در انتخابات می شود . اعتراضات گسترده اصلاح طلبان به این نهاد نظارتی کشور ، از زمان رد صلاحیت منافقانی که در زیر نقاب احزابی چون مشارکت و نهضت آزادی پنهان شده بودند آغاز شد.

فتنه گران که شورای نگهبان را همچون سدی در برابر اهداف شوم خود می دیدند از قبل از انتخابات ، این نهاد را به بی عدالتی متهم کردند. پس از انتخابات نیز نظر شورای نگهبان را در رابطه با صحت انتخابات نپذیرفته و این نهاد را هم دست با متقلبان معرفی کردند.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان بارها توسط رسانه های فتنه مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفت. بیشترین اتهامات از جانب مهدی کروبی صادر شد. کروبی در آخرین عملیات تخریبی خود ، به بهانه حمایت از زندانیان سیاسی ، ماجرای حضور فرزند آیت الله جنتی در بین منافقان در سالهای اولیه انقلاب و کشته شدن او را مطرح کرد.

آیت الله جنتی ، این روحانی مبارز در سالهای اولیه انقلاب با حضور یکی از فرزندانش در سازمان مجاهدین خلق (منافقین ) مواجه شد . اما ار او حمایت نکرد و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد . حال پس از سالها مهدی کروبی برای نسبت دادن آیت الله جنتی به منافقان این موضوع را دوباره مطرح کرده تا چهره این روحانی برجسته را مخدوش کند.

فتنه گران تمام تلاش خود را برای تخریب این سه رکن نظام معطوف داشتند . اما با یاری خداوند و بیداری مردم خیانت های آنان هر روز بیش از پیش روشن می شود و این اقدامات آنها همانند دست و پازدن در باتلاق ، باعث فرو رفتن و نابودی زود تر خود آنها خواهد شد.

 


نماینده اصلاح طلب:موسوی و کروبی دلیل انشقاق جریان اصلاحات بودند

ضو فراکسیون اقلیت مجلس با تأکید بر اینکه روش موسوی و کروبی در برخورد با نتیجه انتخابات پذیرفتنی نیست، گفت: موسوی و کروبی یکی از دلایل انشقاق جریان اصلاحات بودند.

انوشیروان محسنی‌،  با اشاره به اختلافات به وجود آمده در درون جریان اصلاحات، گفت: روش موسوی و کروبی در برخورد با نتیجه انتخابات پذیرفتنی نیست ما روش موسوی و کروبی را قبول نداریم و پس از انتخابات ما به عنوان بخشی از جریان اصلاحات نتیجه آن را ‌پذیرفتیم.

وی افزود: یکی از دلایل انشقاق جریان اصلاحات این است که اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات دو گروه شده ‌بودند، عده‌ای با موسوی و گروه دیگر کروبی را همراهی می‌کردند.

*حوادث پس از انتخابات جریان اصلاحات را به شدت دچار اختلاف‌نظر کرد

وی با تأکید بر اینکه حوادث پس از انتخابات شرایطی را به وجود آورد که این جریان به شدت دچار کم‌کاری و اختلاف‌نظر شد، تصریح‌کرد: گروه‌های مختلفی در این جریان حضور دارند و عده‌ای بعد از انتخابات به نتایج آن تن داده و اکنون مشغول فعالیت هستند اما در اطلاع‌رسانی با محدودیت مواجه هستند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید یک جمع‌بندی و بازبینی نسبت به مواضع گذشته خود داشته و استراتژی جدیدی را برای آینده مشخص کنند، متذکرشد: اصلاح‌طلبان باید با توجه به جریانات بعد از انتخابات 88، خود را برای مجلس نهم آماده کنند.

محسنی بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نتیجه انتخابات، اشاره و تصریح‌کرد: همه باید از فرامین رهبری تبعیت کنیم و کسی که تبعیت نکرده دیدگاه و سلیقه خاص خودش را دارد.

وی با تأکید بر اینکه موسوی اصلاً در جریانات سیاسی حضور نداشته است، خاطر‌نشان‌کرد: وی هیچ‌گاه در جریان اصلاحات فعالیت سیاسی نداشته است



برنامه بسیج دانشجویی برای16آذر

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: فرهنگ و تفکری که بتواند از انقلاب اسلامی دفاع کند جز فرهنگ و تفکر بسیجی نیست و صراحتا در پیام امام‌خمینی(ره) مشاهده می‌شود.

حضرت امام‌خمینی(ره) در 2 آذر سال 67 با صدور پیامی دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند.

در حال حاضر تشکل‌های مختلف دانشجویی در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند. یکی از تشکل‌های دانشجویی همسو با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) بسیج دانشجویی است.

بسیج دانشجویی در حال حاضر با ساختاری مشخص در داخل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حدود 600 هزار دانشجوی بسیجی و 2000 دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

به بهانه سالروز 2 آذر و روز بسیج دانشجویی با حسین قدیانی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور به گفتگوی تفصیلی نشستیم. متن کامل این مصاحبه تفصیلی به شرح ذیل است:

*فارس: آقای قدیانی با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، با توجه به نزدیکی دوم آذرماه و روز بسیج دانشجویی لطفا در خصوص علت پیام تاریخی امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی بگوئید؟

-قدیانی: سابقه بسیج دانشجویی بازمی‌گردد به پیام دوم آذرماه سال 67 که امام‌خمینی(ره) به واسطه سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین این پیام را صادر فرمودند.

به نظر می‌رسد که امام‌خمینی(ره) بعد از پذیرش قطعنامه 598 به مناسبت‌های مختلف سعی دارند طی پیام‌هایی ناگفته‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند. چون در دوران دفاع مقدس بسیج تشکیل شده بود و هیچ‌گاه امام‌خمینی(ره) پیامی نداده بودند، اما در سال 67 به بهانه سالگرد تاسیس بسیج پیامی می‌دهند و در این پیام مطالباتی را دارند که یکی از آنها تشکیل بسیج دانشجویی است.

با مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که فلسفه وجودی تاسیس بسیج دانشجویی از نظر امام‌خمینی(ره) چه بوده است و به این امر رسیدیم که ایشان با سه رویکرد، پیام تشکیل بسیج دانشجویی را صادر فرمودند. اولین رویکرد این بود که فرهنگ و تفکری که بتواند از انقلاب اسلامی دفاع کند جز فرهنگ و تفکر بسیجی نیست و صراحتا در پیام امام‌خمینی(ره) مشاهده می‌شود.

در این پیام امام‌خمینی(ره) سعی دارند اعلام کنند که در عرصه جنگ امروز تغییری داده شده است و جهت آن از سخت به نرم و عرصه آن از مرزها به داخل محیط دانشگاه‌ها و حوزه‌ها کشیده شده است، یعنی هم میدان جنگ تغییر کرده و هم نوع ابزار متفاوت شده است. پس اولین علت صدور پیام امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی این بحث است.

دومین رویکرد این بود که فرهنگ و تفکر بسیجی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و کارآمدی خود را در جبهه‌های جنگ تحمیلی اثبات کرد اقدامات عملی آن وجود دارد اما حوزه نظری آن وجود ندارد، لذا باید مبانی تئوریک آن ایجاد و تامین شود و هیچ کجا بهتر از حوزه و دانشگاه نیست و بسیج دانشجو وطلبه باید مبنای تئوریک فرهنگ و تفکر بسیجی را ایجاد کنند.

سومین رویکرد این است که فرهنگ و تفکر بسیجی باید پویا بماند و مسیر را ادامه داده تا نسل به نسل انتقال پیدا کند. بهترین محیطی که می‌تواند عالمانه و آگاهانه فرهنگ و تفکر بسیجی را منتقل کند حوزه و دانشگاه است، لذا در این پیام امام(ره) می‌فرمایند امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است.

امام خمینی(ره) درخواست تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه نمی‌کنند بلکه درخواست تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را دارند یعنی عناصری که در حوزه و دانشگاه درس تعلیم می‌گیرند را مورد توجه قرار می‌دهند. امام‌خمینی(ره) در این خصوص حتی استاد و روحانی را مطرح نمی‌کنند و فضای آرمانی مجموعه را طلب می‌کنند چون دانشجو و طلبه در حوزه و دانشگاه آرمان‌خواه است.

شروع حرکت بسیج دانشجویی با پیام امام‌خمینی(ره) شکل می‌گیرد و یکی از بحث‌های جدی که وجود دارد این است که چون ما تغییر نوع میدان و نوع ابزار داشتیم فهم تشکیل این تشکل برای ما در دانشگاه‌ها شاید خیلی ساده نبود. بچه‌هایی که در جنگ حضور داشتند ساده نبود که تشکیل این تشکل را درک کنند، لذا هنگامی که سعی داشتیم بسیج دانشجویی را تشکیل دهیم از ابزار و نماد دوران دفاع مقدس استفاده کردیم و در چند سال ابتدایی تشکیل بسیج دانشجویی سنگر می‌ساختیم و فعالیت‌های دیگر انجام می‌دادیم و فکر می‌کردیم که همان ابزارهای دروان دفاع مقدس را باید در محیط دانشگاه بیاوریم تا در قالب بسیج دانشجویی فعالیت کنیم در حالی که این‌گونه نبود و اگر بخواهیم بسیج دانشجویی را تحلیل کنیم این تشکل به چند برهه تقسیم می‌شود.

*فارس: یکی از مهمترین وظایف و شرایط نهادهای انقلابی پس از جنگ تحمیلی تبیین باورهای ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود. به نظر شما بسیج و به خصوص بسیج دانشجویی تا چه میزان توانسته است این مسئولیت را انجام دهد؟

-قدیانی: امام‌خمینی(ره) در پیام تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه چند خواسته از بسیج دانشجویی داشتند که یکی از آن خواسته‌ها، تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) بود. وقتی به این جا می‌رسیم و هنگامی که به مطالبات و دغدغه‌های امام‌خمینی(ره) در سال آخر عمرشان مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان به اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی اشاره می‌کنند.

همان موقع امام‌خمینی(ره) به این مسئله می‌رسند که اگر قرار باشد دشمن با این انقلاب اسلامی مقابله کند با چیزی جز خودش نمی‌توانند برخورد کند. یعنی باید چیزی مشابه خودش درست کند تا بوسیله آن بتواند آرام آرام انقلاب اسلامی را استحاله کند، لذا آن موقع امام(ره) بحث تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح کردند. میان اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) تفاوت‌هایی وجود دارد و به همین دلیل است که بسیج دانشجویی وظیفه دارد که شاخص‌های اساسی خود را به انجام برساند.

استنباط ما این است که در این ایام که بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالیت داشته به طور نسبی و نه به طور قطع توانسته است رسالت‌های خود را انجام دهد. انصافا در دوران دوم خرداد شاید تنها تشکل و جبهه‌ای که در داخل دانشگاه‌ها محکم و استوار ایستاد و خطوط اصلی امام‌خمینی(ره) و اسلام ناب را تبیین کرد بسیج دانشجویی بود.

یکی از پارامترها، شاخص‌های اساسی و محورهای اصلی بسیج دانشجویی تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب در محیط دانشگاه‌هاست و سعی داریم با شاخص‌های گفتمانی امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به این امر برسیم.

*فارس: رویکرد بسیج دانشجویی پس از جنگ تحمیلی خروج از حالت نظامی و ورود به یک رویکرد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور بود. بسیج دانشجویی با توجه به جایگاهی که پیدا کرده تا چه میزان در این راه موفق بوده و در آینده چه راهکارهایی را در پیش خواهد گرفت؟

- قدیانی: من این اعتقاد را ندارم که بسیج در دوران دفاع مقدس فعالیت نظامی می‌کرد، اگرچه در دوران دفاع مقدس شکل اقدام ما نظامی بود ولی اصلا مبنای فعالیت بسیج فرهنگی بود. دوران دفاع مقدس دوران جنگ اصغر بود ولی علت موفقیت ما در دوران دفاع مقدس این بود که بسیجیان با رویکرد جهاد اکبر در جبهه جهاد اصغر حضور داشتند یعنی ظهور و بروز فعالیت‌های فرهنگی و تفکر بسیجی در دوران دفاع مقدس خود را نشان می‌داد و اصلا دوران دفاع مقدس یک حرکت فرهنگی بود. حال این حرکت فرهنگی باید خود را در بدنه اجتماعی و در دوران غیر از جنگ به نمایش بگذارد و ابعاد مختلف فرهنگی باید ظهور و بروز پیدا کند.

الحمدالله این امر در محیط دانشگاه در حال شکل‌گیری است و طی این چند سال هم خود را نشان داده و تبیین این چارچوب‌ها، امری جدی است اما بسیج دانشجویی برای اینکه بتواند در صحنه اجتماع حضور جدی در عرصه فرهنگ و سیاست داشته باشد نمودش از عملکرد بسیج مشخص است.

بسیج دانشجویی حزب سیاسی نیست بلکه تفکر بسیجی است. تفکر بسیجی هم در حوزه بصیرت و آگاهی موضع دارد و این طور نیست که در مباحث سیاسی اعلام کند خنثی هستیم. یک فرد ایرانی دانشجوی انقلابی نمی‌تواند در مواقع مختلف که کشورش با مشکلاتی مواجهه است اعلام کند من در مباحث سیاسی موضعی ندارم پس یک عنصر سیاسی است.

بسیج دانشجویی در مواقعی که احساس می‌کند فرهنگ و تفکر انقلابی زیر سؤال می‌رود به شدت از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد پس یک عنصر فرهنگی است، به همین دلیل است که بسیج دانشجویی با حفظ این شرایط که به هیچ عنوان حزب، گروه و رقیب سیاسی نیست بلکه یک عنصر آگاه سیاسی در خط ولایت و مقام معظم رهبری است.

بسیج دانشجویی یک مجموعه، سازمان، تشکل و تفکری است که برای نظام اسلامی و در راستای منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند لذا هم آگاهی سیاسی دارد و هم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را پیگیری می‌کند.

*فارس: بسیج دانشجویی در حوزه نقد تا چه مرحله‌ای پیشروی می‌کند؟

- قدیانی: خط قرمزهای بسیج دانشجویی، خط قرمزهای نظام اسلامی ایران است، یعنی در حوزه نقد، نقدهای منصفانه، عالمانه و دلسوزانه را بر تمامی ابعاد نظام قائل است و محدودیتی برای بسیج دانشجویی قائل نیست. هر جا نقدی دلسوزانه، عالمانه و منصفانه باشد در تمامی ابعاد نظام اسلامی می‌تواند اتفاق بیفتد.

*فارس: در فتنه سال 88 بسیج دانشجویی در روشنگری، افشاگری و مقابله با فتنه چه میزان موفق بود؟

- قدیانی: در دوران دوم خرداد بسیج دانشجویی مبانی نظری داشت که برگرفته از بیانات امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و این مبانی نظری به عنوان چراغ راه بوده و هرجا احساس می‌کردیم حرکات دولت و متولیان دوم خرداد با این مبانی در تعارض است، بسیج دانشجویی از خود عکس‌العمل نشان می‌داد و عکس‌العمل‌ها نیز در قالب مناظره‌ها، همایش‌ها، نشریه‌ها وبیانیه‌ها اعلام می‌شد.

در دوران فتنه سال 88 نیز همین فضا موجود بود و احساس می‌کردیم که جمهوری اسلامی با مبنایی که داراست و آن قانون اساسی است به عنوان محور حرکت عمل می‌کند و در کنار آن نیز بیانات مقام معظم رهبری مورد تاکید بود، لذا با اتفاقی که افتاد احساس کردیم چالش‌ها و روندی که به سوی انتخابات پیش می‌رود یک روند عادی نیست و طراحی شده است و بسیج دانشجویی نیز سعی کرد از همان ابتدا فضا را خوب بشناسد و رصد کند.

پس از رصدهایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این‌گونه حرکت‌ها کپی اقدامات و توصیه‌هایی است که از بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دیکته می‌شود لذا بسیج دانشجویی شروع به روشنگری فضا کرد و یکی از تشکل‌هایی بود که پیش از انتخابات هشدارهایی را داد. پس از انتخابات و حوادث پس از آن بسیج دانشجویی سعی کرد در مبانی نظری در محیط دانشگا‌ه‌ها به خوبی اقدام کند و انصافا اتفاقاتی که کف خیابان‌ها افتاد در دانشگا‌ه‌ها رخ نداد و علتش این بود که بسیج دانشجویی در داخل دانشگاه‌ها حضور داشت و سعی می‌کرد کاملا تبیینی و ترویجی مباحث را در فضای اقناعی ارائه کند و این اقدام خود نقطه عطفی برای بسیج دانشجویی بود.

دانشگاه‌های کشورمان به مراتب وضعیت‌شان از کف خیابان‌ها بهتر بود و فکر می‌کنیم که باید این مباحث در محیط منطقی ارائه می‌شد و مسلما در محیط منطقی فتنه‌گران حرفی برای گفتن ندارند. در این مباحث بسیج دانشجویی به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو با انتشار مطالبی در قالب کتب، نشریات، و .. سعی کرد که فضای جامعه را شفاف کند.

*فارس: در حال حاضر در دانشگاه‌های دولتی بسیج دانشجویی بسیار فعال است و دارای امکانات مناسبی است. این فعالیت‌ها تا چه میزان در جامعه کارکرد داشته است؟ همچنین بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های غیردولتی مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی حضور دارند اما حضور پررنگی ندارند. سرمنشا فعالیت‌های مقطعی بسیج دانشجویی را در دانشگا‌های غیردولتی در چه امری می‌دانید؟ آیا مشکل در عدم همکاری مسئولان دانشگاه‌های غیردولتی است یا به مسائل دیگر بازمی‌گردد؟

- قدیانی: یکی از رویکردهایی که امسال در بسیج دانشجویی اعلام کردیم "شفاف‌سازی محیط دانشگاه‌ها " بود. پس از فتنه‌ای که اتفاق افتاد بالطبع یکی از بخش‌هایی که می‌توانست شفافیت را در محیط‌ دانشگاه‌ها ایجاد کند تشکل‌های دانشجویی و به خصوص بسیج دانشجویی بود و این شفاف‌سازی در قالب مناظره‌های سیاسی، همایش‌ها و... برگزار شد.

ذاتا دانشگاه‌های دولتی به دلیل قدمت، سابقه و پیشینه‌ای که داشته‌اند، فعالیت‌های سیاسی آنها بیشتر از دانشگاه‌های آزاد است و به نوعی دانشجویان دانشگاه آزاد به جهت اینکه بخشی از منابع تحصیلی خود را پرداخت می‌کنند بعضا در هنگام تحصیل درس خوانده و از دانشگاه خارج می‌شوند و لذا خمیرمایه در این دانشگاه‌ها از ابتدا کم است ولی یکی دیگر از دلایل این است که در محیط دانشگاه‌ها همراهی مسئولان دانشگاه می‌تواند به فعالیت‌های دانشجویان بسیار کمک کند. استنباط ما این است که در دانشگاه‌های آزاد این همراهی کمتر شده و با ملاحظات سیاسی که دارند سعی دارند که این‌گونه از فعالیت‌ها توسط دانشجویان شکل نگیرد.

البته باید انصاف داشت و این مسئولان به طور کامل این فضاها را برای دانشجویان خود نبسته‌اند.دانشگاه آزاد خیلی سیاسی نیست و فضای فرهنگی دارد و ذات این دانشگاه این‌گونه است، البته نمی‌دانم چرا؟ خیلی سعی داشتیم این دانشگاه رو به فضای سیاسی حرکت کند.

*فارس: بسیج دانشجویی در اجرایی کردن و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری تا چه حد فعالیت می‌کند؟

- قدیانی: جهت‌گیری بسیج دانشجویی در سال جاری «ترویج گفتمان امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» است. چون این امر شاخصه بسیج دانشجویی است و بر اساس شاخصه بیانات امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بسیاری از گفته‌ها و رفتارها را در محیط‌ های مختلف و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی با آن شاخصه‌ها مقیاس می‌کنیم.

خیلی‌ها از امام‌خمینی(ره) دم می‌زنند اما رفتار دیگری از خود نشان می‌دهند. هنگامی که سابقه را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم.
بسیج دانشجویی در سال جاری فعالیتش این است که به ترویج گفتمان امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بپردازد.

در این خصوص دوره‌های آموزشی را در بسیج دانشجویی راه‌اندازی کردیم تا اعضای بسیج دانشجویی به گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری مسلط شوند و همچنین در فعل و انفعالات دانشگاه با مقیاس گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری این فعل و انفعالات را مورد سنجش قرار دهند.

اما اینکه چقدر توانستیم گفتمام امام(ره) و مقام معظم رهبری را در محیط دانشگاه‌ها ساری و جاری کنیم نیازمند این است که پژوهشی شود تا ببینیم بسیج دانشجویی تا چه حد در راستای بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فعال بوده‌ است.

بسیاری هستند که در محیط دانشگاه‌ها در این خصوص فعالیت دارند و مؤثرند ولی گاهی سؤال می‌شود که گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری تا چه حد در محیط دانشگاه‌ها پایه‌ریزی شده است؟ که می‌توان تخمین زده و الحمدالله محیط دانشگاه‌های کشورمان محیطی پویاست که برخلاف عده‌‌ای که ادعا دارند دانشگاه‌های کشورمان غرب‌زده است دانشجویان کشورمان اکنون دینی‌تر از گذشته هستند اما محتوا و منابعی که این دانشجو آموزش می‌بیند کاملا غربی است.

*فارس: در حوزه مبارزه با جنگ نرم دشمن، بسیج دانشجویی تا چه حد پیشرفت داشته است؟

- قدیانی: جنگ نرم سه مؤلفه اقتصاد، فرهنگ و سیاست دارد و در حوزه فرهنگ و سیاست در دانشگاه‌ها مطالبی مطرح می‌شود. دشمن در حال حاضر دو کار اساسی را در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد.

یکی ترویج بی‌بند و باری و دیگری هدف قرار دادن بنیان‌های اعتقادی دانشجویان بسیجی است. دشمنان در این حوزه سعی دارند عرفان‌های کاذب و نوظهوری را شکل دهند تا این عرفان‌ها را جایگزین اعتقادات اصیل از میان رفته کنند.

بسیج دانشجویی در این دو فضا ورود پیدا کرده و سعی دارد فرمایشی را که مقام معظم رهبری در ایام ماه مبارک رمضان فرمودند اجرایی کند.

بسیج دانشجویی به لطف خدا از خردادماه سال جاری در حوزه معرفتی وارد فعالیت‌های سنگین شده و بیش از 10هزار نفر از دانشجویان کشور را در دوره‌های معرفتی خود شرکت داده چون احساس می‌کنیم در حوزه فرهنگ باید دانشجویان مبانی اعتقادیشان به اندازه کافی قوی باشد.

در بحث مقابله با عرفان‌های کاذب نیز بیسج دانشجویی سعی داشته این اقدامات دشمن را رصد و شناسایی کند تا سریعتر این عرفان‌ها را از میان ببرد.

در فضای سیاسی، دشمن به دنبال این است که اولا مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند و یکی از بحث‌های آنان ایجاد اختلاف میان مذاهب و قومیت‌هاست که بسیج دانشجویی در این فضا نیز ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی را دارد.

اما آنچه که شکل می‌گیرد این است که دشمن با ابزارهایی سعی دارد القائات خود را به بدنه جامعه هدف نفوذ دهد و این ابزارها رسانه و فضای مجازی است.

بسیج دانشجویی در این خصوص دو اقدام داشته و در حوزه رسانه سعی داشته شبکه خبر خود را تقویت کند و سیستم اطلاع‌رسانی خود را در قالب پیامک و نشریه‌ها گسترش دهد.

*فارس: آیا در حوزه فضای مجازی و سایبر بسیج دانشجویی به فعالیت‌هایی دست زده است؟

- قدیانی: یکی از بحث‌های جدی که وجود دارد این است که دشمن با ابزار رسانه و شبیه به اینترنت سعی می‌کند شبکه‌سازی کنند تا بر اساس آن با استفاده از این شبکه بیشترین استفاده را ببرد. در حال حاضر بحمدالله هوشمندی‌هایی بوده و دانشجویان بسیجی که در حوزه جنگ نرم و ابزار آن اطلاعاتی داشته‌اند دست به اقداماتی زده‌اند.

آنچه که می‌بینیم در کشور تعداد سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که با دشمن مقابله می‌کنند و کم نیستند، اما اشکالی که وجود دارد این است که هرکس از یک نقطه‌ای دشمن را هدف قرار داده و سعی دارد این دشمن را از میان ببرد و به ظن و زم خودش اقداماتی را بر علیه دشمن انجام می‌دهد. تمام سعی بسیج دانشجویی این است که تمام این نقاط مختلف را که کم نیست به یک خط تبدیل کند.

بسیج دانشجویی سعی دارد یک جبهه فرهنگی را در فضای سایبری بر علیه دشمن ایجاد کند و علیرغم اینکه در حوزه تدافعی حضور دارد، در حوزه تهاجمی نیز نقش ایفا کند.

به همین دلیل بسیج دانشجویی در حال حاضر گروهی را مأمور این اقدامات کرده و در حال حاضر در سایت BSO.IR (سایت بسیج دانشجویی) 400 زیر سایت وجود دارد و این جبهه در بسیج دانشجویی در حال شکل‌گیری است و در حال ایجاد شبکه‌سازی خود هستیم تا انشاءالله هرگاه خواستیم در فضای سایبری جریان‌سازی کنیم به نتیجه‌های لازم برسیم.

در بدنه اجتماعی نیز بسیج دانشجویی سعی دارد با استفاده از فارغ‌التحصیلان شبکه‌های اجتماعی خود را ایجاد کند.

*فارس: وزارت علوم دولت دهم در حال حاضر به شدت پیگیر اسلامی کردن دانشگاه‌هاست و آیا در این زمینه بسیج دانشجویی فعالیت‌هایی داشته است؟

- قدیانی: دانشگاه 4 محور دارد. استاد، دانشجو، محتوا و مدیریت و نظامات. در طی 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گاهی بر روی دانشجویان اقداماتی انجام دادیم اما با استاد و محتوا کاری نداشتیم و کمی هم به نظامات و مدیریت پرداخته‌ایم و در نتیجه دو پارامتر اساسی استاد و محتوا را رها کردیم اما باید توجه داشت که باید هر 4 محور را در دانشگاه پیش برد تا دانشگاه اسلامی تحقق پیدا کند.

تعریف ما از دانشگاه اسلامی این است که، آن دانشگاهی اسلامی است که هر آنچه ورودی داشته باشد خروجیش عالم اسلامی باشد.
در این خصوص بسیج دانشجویی به این نتیجه رسیده است که باید پیرامون بحث اساتید گام بردارد و سعی کند تا اساتید آینده را تأمین کند.

به همین دلیل بستر و محملی را آماده کردیم برای ادامه تحصیل دانشجویان و فشار سنگینی را می‌آوریم تا بنیه تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را تقویت کنیم.

از سوی دیگر نیز پیگیر این هستیم که دانشجویی که دارای بنیه علمی قوی هستند بتوانند در محیط های دانشگاهی کشور تدریس کنند.

پایه دوم محتواست. محتوایی که اکنون در دانشگاه‌ها داریم مناسب نیست و علوم را به سه دسته دقیقه، تجربی و انسانی تقسیم‌بندی می‌شود.

در حوزه علوم دقیقه و تجربی فرق ما با غرب این است که جهت‌گیری استفاده ما با آنها متفاوت است. علوم دقیقه علومی همچون ریاضی و فیزیک است که دارای محصولاتی است و باید در تولید این محصولات دقت کنیم.

در علوم تجربی احساس می‌کنیم که تجربیاتی که براساس عقل و رفتار محیط است باید اصلاح شود. اما در علوم‌انسانی باید در مبانی و تعریف با غرب متفاوت باشیم. ما در مبنا با غرب مشکل داریم و چون در مبنا با غرب مشکل داریم باید یک بازخوانی جدی را انجام دهیم.

هنر از دیدگاه اسلام با هنر از دیدگاه غرب متفاوت است و زیبایی‌شناسی ما و غرب با یکدیگر متفاوت است و اینها تعریفاتی دارد و بنابراین باید تغییراتی در این خصوص صورت گیرد. لذا بسیج دانشجویی در این خصوص گام‌هایی برداشته است و اعتقاد ما این نیست که اگر قرار باشد علوم‌انسانی را کسی تولید کند باید این افراد اساتید دانشگاه‌ها باشند.

استادی که جامعه‌شناسی غربی را خوانده و استاد شده به ندرت جامعه‌شناسی اسلامی را تولید می‌کند. اعتقاد بسیج دانشجویی این است که دانشجوی امروز درحین اینکه دریافت‌کننده علم است می‌تواند تولیدکننده علم هم باشد و لذا در دانشگاه امام صادق(ع)، علامه‌طباطبایی و تهران پژوهشکده علوم‌انسانی را تأسیس کردیم.

*فارس: نظر شما در خصوص حضور اساتید سکولار در دانشگاه‌های کشورمان چیست؟

- قدیانی: کشورمان جمهوری اسلامی است و خواسته ملت ایران با رأی 98.2 درصد جمهوری اسلامی بوده است لذا توقع ملت این است که جمهوری اسلامی ایجاد حاکمیت کند. در حکومت اسلامی مدیران آن در کجا تربیت می‌شوند. مسلما در محیط دانشگاه‌ها. مگر می‌شود در دانشگاهی که اساتید آن سکولار هستند مدیران اسلامی تولید شود تا بشود حاکمیت اسلامی را ایجاد کرد؟ از نظر مبنایی حضور اساتید سکولار در دانشگاه‌ها غلط است و اگر استادی سکولار باشد و نگاهی به مباحث اعتقادی نداشته باشد اگر در محیط دانشگاه تدریس کند مدیری تربیت خواهد کرد که این مدیر نیز سکولار خواهد بود و این امر با اصلی که نظام اسلامی پیگیر آن است منافات دارد.

ما در محیط دانشگاهیمان اساتیدی را لازم داریم که کاملا اعتقاد به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشند و انسان‌هایی متعهد و انقلابی باشند که بتوانند مدیران اسلامی خوبی را برای کشورمان تربیت کنند. باید در این خصوص وزارت علوم بازنگری داشته باشد و بیشتر سعی داشته باشد از اساتید انقلابی و معتقد و متعهد به نظام اسلامی و انقلاب استفاده کند تا نتیجه این اقدام مشخص شود.

تاکنون در این خصوص وزارت علوم اقداماتی را انجام داده که جای تشکر دارد اما احساس می‌کنیم که هنوز این اقدامات وزارت علوم جدی نیست و وزارت علوم در برخورد با اساتید سکولار باید جدی‌تر و سریع‌تر عمل کند به این دلیل که مبدأ تمامی محصولات دانشگاه است و اگر در دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد نشود و با دانشگاه‌های زمان ستم‌شاهی یکی باشد چه فرقی کرده است؟ ما به دنبال این هستیم که علوم اسلامی در دانشگاه‌ها تولید شود و این علوم اسلامی با استاد سکولار تولید نخواهد شد پس باید تمامی اجزای محیط دانشگاه‌ انقلابی و اسلامی باشند که از آن جمله اساتید دانشگاها هستند.

*فارس: نحوه تعامل بسیج دانشجویی با رؤسای دانشگاه‌ها چگونه است؟

- قدیانی: بسیج دانشجویی ارتباطات خوبی با رؤسای دانشگاه‌ها دارد. البته فعالیت مناسبی در استان‌ها در حال شکل‌گیری است و امیدواریم در تهران نیز اجرایی شود. در استان‌ها اتاق فکر در حال شکل‌گیری است که متشکل از بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، رؤسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند. در این اتاق فکرها سعی خواهد شد تا تعاملاتی میان دانشجو، رؤسا و اساتید شکل گیرد و یقینا محصول تشکیل این اتاق فکرها نظام اسلامی را به سمت تعالی خواهد برد.

*فارس: در حال حاضر بسیج دانشجویی چه طرح نوعی را در دست اقدام دارد؟

- قدیانی: ما بیش از 600 هزار فارغ‌التحصیل بسیجی در سطح جامعه داریم که این قشر عمدتا در محیط جامعه و بدنه نظام اسلامی در حال فعالیت هستند. این قشر از فارغ‌التحصیلان همواره اعلام می‌دارند که خیلی وقت است که از محیط دانشگاه دور شده‌اند و احساس می‌کنیم به روزمرگی گرفتار شده‌ایم و دوست داریم تعاملات با بسیج دانشجویی را حفظ کنیم و از سوی دیگر نیز بسیج دانشجویی فکر می‌کند که این قشر پتانسیل مناسبی دارند و افرادی هستند که در دوران تحصیل در دانشگاه‌ها در بسیج فعالیت داشته‌اند و اکنون در محیط اجتماع فعالیت دارند، پس بسیج دانشجویی می‌تواند از ظرفیت این فارغ‌التحصیلان به خوبی استفاده کند لذا به دنبال این هستیم که مجمع فارغ‌التحصیلان بسیج دانشجویی را شکل دهیم تا آنان با دانشگاه ارتباط برقرار کنند و از سوی دیگر به صورت مرکزی با آنان مرتبط باشیم تا بتوانیم از این فارغ التحصیلان گروه‌های مختلف کاری را استخراج کنیم.

*فارس: تشکل‌های دانشجویی با هوشمندی در خصوص برخی مصوبات که در حوزه آموزش عالی به تصویب می‌رسد و برخلاف شان انقلاب اسلامی است موضع می‌گیرند که نمونه بارز آن بحث وقف اموال دانشگاه آزاد بود. اکنون در برنامه پنجم توسعه کشور ماده 24 آن در خصوص جذب دانشجویان پولی در دانشگاه‌های دولتی است که به تصویب نمایندگان مجلس است و شخصیت‌های علمی سیاسی و حتی تشکل‌های دانشجویی بر علیه این مصوبه موضع گیری‌هایی داشته‌اند. نظر خود را در این باره بفرمایید؟

- قدیانی: پولی کردن دانشگاه‌ها با این امر تعارض دارد که دانش‌آموز و یا دانشجویی در تمام دوران تحصیل خود زحمت کشیده و تحصیل کرده و حال در دانشگاه مناسبی قبول شده اما عده‌ای به جهت اینکه تمول مادی دارند به راحتی وارد دانشگاهی می‌شوند که همان دانشجوی زحمت کشیده در حال تحصیل است.باید توجه داشت که مگر دانشگاه‌های پولی نداریم؟ مگر دانشگاه آزاد و شبانه پولی نیست؟ پس باید در این خصوص دقت داشته باشیم تا دانشجویان را وارد هیجانات از این دست نکنیم.

دانشگاه پولی که بدون کنکور باشد مذموم است و وزارت علوم باید در این خصوص کنکور را برگزار کند و تا آنجا که منابع دولت اجازه می‌دهد همه از آموزش رایگان استفاده کنند و آنجایی که منابع دولت اجازه نمی‌دهد و توانمندی وجود ندارد براساس رتبه، دانشجویانی را با هزینه خودشان در دانشگاه‌ها بپذیرند اما اینکه دانشگاه بدون ضابطه هر فردی را با اخذ پول وارد دانشگاه کند و شهریه پولی هر دانشگاه متفاوت باشد قابل پذیرش نیست و در این خصوص باید رتبه علمی مدنظر قرار گرفته شود. در این فضا بسیج دانشجویی بحثی جدی دارد و به مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده اعتراض دارد و اعتقاد دارد که دانشگاه پولی معنا ندارد.

*فارس: در پایان باتوجه به اینکه در ایام 16 آذر و روز دانشجو نیز قرار داریم اگر مطالبی دارید بفرمایید؟

- قدیانی: 16 آذر یک حرکت و جنبش دانشجویی است که جنبش‌های دانشجویی مسلمان بر علیه استکبار و استعمار خروشیدند. در فرایندهای اتفاق‌های تاریخی که آمده بعضا گروه‌هایی که دقیقا نقطه مقابل پدیدآورندگان 16 آذر بودند متولی 16 آذر شده‌اند.

بسیج دانشجویی سعی دارد 16 آذر را به جنبش‌های دانشجویی بشناساند و خوب تبیین کند. 16 آذر امسال با اول ماه محرم مصادف شده است و اعتقاد داریم که سلف انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است. لذا پیوندی میان عاشورا و جنبش دانشجویی است و در قالب یک حرکت کاملا عبرت خوانی که برگرفته از عبرت‌های عاشورا است می‌خواهیم پیوند دهیم

فتنه گران برای انتقام از آیت الله جوادی دست به کار شدند

یکی از کسانیکه فتنه گران بسیار سنگ او را به سینه زده و با تحریف سخنان و رفتارهای آن بزرگوار سندی بر حقانیت خود و عدم مشروعیت و مقبولیت نظام ساخته و به شانتاژهای گسترده خبری می پرداختند، حضرت آیت الله جوادی آملی، حکیم و مفسر بزرگ قرآن کریم بوده است./ این فتنه گران که با سانسور مقدمات و اصل بحث این عالم بزرگ علاوه بر اینکه سعی نموده چهره وی را در بین علاقمندان به رشته های تجربی تخریب کنند، فرصت را غنیمت شمرده و به تمسخر و استهزاء معجزات انبیاء و اولیاء الهی پرداختند.

فتنه گران به اصطلاح سبز که همواره وانمود می کردند اکثریت ملت و نخبگان کشور بویژه علماء و مراجع عظام تقلید حامی آنان و مخالف سیاست های  نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و برای ادعاهای واهی خود به تحریف اخبار و شایعه سازی در این باره می پرداختند و در بسیاری از مواقع نیز با کمک نرم افزارهای طراحی و میکس و مونتاژ که امروزه هر نوجوان ایرانی به آنها تسلط دارد، سندی تصویری- تحریفی برای بیشمار جلوه دادن خود(!) ارائه می دادند، این روزها بعد از رو شدن دستشان، خنجر از رو بسته و در رسانه های خود به انتقام گیری ازتمام  کسانیکه که با عملکرد صریحشان منجر به انزوا و افشای ماهیت جنبش فتنه گردیده، روی آورده اند.

بدلیل مواضع صریح و شفاف نخبگان کشور بویژه مراجع عظام و علمای بزرگ در سفر اخیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای به شهر مقدس قم، که منجر به افشای ماهیت تو خالی جریان فتنه و دروغ پراکنی ها  و شایعات گسترده آنان گردید، این اقلیت مطرود از دامن پاک ملت ایران در کلیپ های تصویر ی پیاپی سعی در انتقام گیری از برخی بزرگان نمودند.

فتنه گران که همواره برای دینی و ارزشی جلوه دادن جنبش و حرکتهای مرموزانه خود، به دروغ خبر حمایت مومنین و برخی مراجع و علمای بزرگ را نسبت به جنبش خود بازتاب می دادند، بعد از حماقت و هتک حرمتشان در روز عاشورا به کلی جایگاه مردمی خود را از دست دادند و از آن پس صرفا با شایعه سازی و  بازتاب اخبار کذب و دروغ سعی در حفظ روحیه اقلیت خود می نمودند.

یکی از کسانیکه فتنه گران بسیار سنگ او را به سینه زده و با تحریف سخنان و رفتارهای آن بزرگوار سندی بر حقانیت خود و عدم مشروعیت و مقبولیت نظام ساخته و به شانتاژهای گسترده خبری می پرداختند، حضرت آیت الله جوادی آملی، حکیم و مفسر بزرگ قرآن کریم بوده است.

شکست خوردگان به اصطلاح سبز که برخی نصایح و انتقادات مخلصانه و دلسوزانه حضرت آیت الله جوادی آملی را نسبت به برخی مسائل، حمل بر مخالفت وی با نظام و ولایت فقیه قلمداد می کردند، نتوانستند عصبانیت خود را از استقبال صمیمی وی با رهبر معظم انقلاب پنهان کنند و از همان ابتدا چند تن از آنان که متوهمانه و با کمال پر رویی خود را نمایندگان گمنام(!) طلاب، اساتید و علما قم و نجف دانسته در بیانیه ای نقلید از وی را حرام اعلام کردند! و بعد از آن نیز عده ای از این جمع شوم با سرهم کردن قطعه های ناقصی از سخنرانی های این حکیم بزرگ حوزه های علمیه و سانسور مقدمات و اصل بحث وی چنان وانمود کردند که ایشان در یک سخنرانی پزشکان، و دانشمندان تجربی را مورد اهانت قرار داده است.

گفتنی است که این عالم فرزانه همواره با احترام و تواضع نسبت به سایر اندیشنمدان و دانشمندان سخن می گوید و اگر مسائله ای نیز به آن اعتقاد داشته باشد در عین بی باکی و شجاعت در بیان آن، منطق، علم و اخلاق را در گفتار و مطرح نمودن دیدگاه خود نادیده نمی گیرد.

این فتنه گران که با سانسور مقدمات و اصل بحث این عالم بزرگ علاوه بر اینکه سعی نموده چهره وی را در بین علاقمندان به رشته های تجربی تخریب کنند، فرصت را غنیمت شمرده و به تمسخر و استهزاء معجزات انبیاء و اولیاء الهی پرداختند.

هرچند از ابتدای این کلیپ اوج عصبانیت سرهم کننده آن به خوبی واضع است و سانسور اصل بحث آن بزرگوار برای اتخاذ نتایج علمی و اعتقادی به روشنی روز می باشد امّا سئوال اینجاست بعد از کلیپ های فراوان فتنه گران علیه بزرگان اسلام و انقلاب از جمله دبیرکل حزب الله لبنان، آیت الله جوادی آملی و... در آینده باید شاهد توطئه و هتاکی این منافقین نسبت به کدام یک از فقها و بزرگان علمی و انقلابی بود؟

به هر حال جا دارد که مردم مومن و شریف ایران اسلامی حال این ایام سران فتنه و اقلیت حامیشان را درک کرده و حمله و اهانت های اخیرشان بر سید حسن نصرالله دبیر کل شجاع حزب الله لبنان، حضرت آیت الله جوادی آملی و برخی از هنرمندان را حمل بر اوج ذلت ، حقارت و شرایط نابسامان روحی و روانی آنان نمایند.

لازم بذکر است برخلاف تبلیغات چندین ماهه فتنه گران پیرامون مخالفت حضرت آیت الله جوادی آملی با نظام و رهبر فرزانه انقلاب، این عالم بزرگ جهان تشییع برخلاف تمامی شایعات زودتر از بسیاری از مراجع و علماء، در اولین شب حضور ولی امر مسلمین در قم به دیدار معظم له رفتند و با کمال احترام و صمیمیت به ایشان خیر مقدم گفتند.



آخرین خبر درباره حکم"سکینه ‌آشتیانی"

 هامون نیوز به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی گفت: حکم سنگسار سکینه محمدی ‌آشتیانی در صورت تایید نهایی لازم‌الاجرا‌ست. قباحت خیانت به همسر در تمام دنیا جا افتاده و آشتیانی نیز به واسطه خیانت به همسر محکوم به سنگسار شده است. پرونده این متهم هم‌اکنون در تهران مراحل قانونی را طی می‌کند و اگر احیاناً تایید نهایی شد و دستور اجرای حکم صادر شد حکم اجرا می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: چون مجازات این محکوم سنگین است مراحل رسیدگی نیز سنگین خواهد بود و نمی‌توان حکم وی را فوراً اجرا کرد، دستگاه قضا باید اطمینان خاطر کامل داشته باشد سپس اقدام به اجرای حکم کند.
حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: پرونده محمدی آشتیانی هم‌اکنون در حال رسیدگی مجدد در تهران است. پرونده این مجرم در زمان صدور حکم‌ در شرف اجرا بود که به خاطر نبود امکانات در زندان تبریز متوقف شد و پس از ارجاع موضوع به رییس قوه قضائیه وقت، ایشان دستور رسیدگی مجدد به پرونده داد و با تغییر ریاست قوه نیز در حال رسیدگی مجدد است.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: هنوز دستوری برای اجرای حکم آشتیانی از تهران صادر نشده و رسانه‌های غربی با انتشار اخبار کذب درمورد این پرونده درصدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند.
وی یادآور شد: کسانی که شایعاتی را در مورد پرونده سکینه آشتیانی پراکنده می‌کنند خبری برای رسانه‌های خود پیدا نمی‌کنند و از خود خبرهای جعلی می‌سازند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه این رسانه‌ها با انتشار مدارکی مانند عکس و فیلم اقدام به ساختن مستندات جعلی در ارتباط با پرونده می‌کنند تا چهره نظام را در بین افکار عمومی جهان آشفته نشان دهند.
بر اساس این گزارش، حجت‌السلام مالک اژدر شریفی رئیس دادگستری آذربایجان شرقی پیش از این در گفت‌وگویی دیگر درباره جرم سکینه محمدی آشتیانی اعلام کرده بود: جرم سکینه محمدی آشتیانی فقط ارتباط نامشروع نیست بلکه جرائم وی متعدد و بسیار سنگین است.
سکینه محمدی آشتیانی در سال 1385 به اتهام زنای محصنه، قتل و جنایت از سوی دادگاه کیفری تبریز به اعدام محکوم شده است.



داوودی مهاجر: 27سال چادری بودم،برای شفافیت بامخاطب،حجاب برداشتم

یکی از ارادتمندان میرحسین موسوی که در بحبوحه فتنه 88 از کشور گریخت و اخیراً با حضور در برنامه تلویزیونی صدای آمریکا کشف حجاب کرد، اعلام کرده که اساساً از اول اعتقادی به حجاب نداشته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی ایران گلوبال، فریبا داوودی مهاجر در مورد علت کشف حجابش گفت: «دوست من شاید انتقاد شما مبنی بر اینکه چرا در مقابل دوربین تا مدت ها حجاب داشتم و در پشت دوربین نداشتم صحیح باشد. اما هر انسانی در زندگی شخصی مشکلات و مسایل مخصوص به خود را دارد که نمی تواند آن را علناً بیان کند. من نزدیک به 27 سال چادری بودم و برداشتن آن بعد از این مدت حتماً می توانست تبعات مختلفی را در خانواده ایجاد کند یا حتی موجب بروز مشکلاتی برای اطرافیان شود. اما زمانی رسید که دیدم زمان آن رسیده است که باید با خودم و مخاطب شفاف باشم. و خوب همین سوال شما را در برنامه پارازیت از من پرسیدند. من باید تصمیم می گرفتم. پارازیت طنز است ولی برنامه جدی است. همه برنامه های طنز جدی هستند اگر مرز خود را با لودگی حفظ کنند.» 

داوودی مهاجر که اخیراً به جمع حقوق بگیران صدای آمریکا پیوسته ادامه داد: «من اعتقاد خود را مدت ها بود به حجاب به دلایل مختلف از دست داده بودم و نمی توانستم به دلایل شرایط سیاسی و یا موقعیت سیاسی ام دروغ بگویم و تظاهر کنم. اما قبل از این برنامه تصمیم داشتم به عنوان اعتراض به حجاب اجباری در ایران و اعتراض به خشونت علیه زنان حجابم را در ملأ عام بردارم. همانگونه که زنها در ملأ عام تحت خشونت قرار می گیرند و تحقیر می شوند. یک نفر مقابل دوربین روسری اش را بعد از سالها که چادری بوده بردارد. ضمن آنکه به همه زنانی که حجاب را خود انتخاب کرده اند احترام می گذارم. من سالها بود که می دیدم از حجاب اجباری برای خشونت علنی علیه زنان استفاده می کنند و به همین دلیل تصمیم گرفتم مقابل دوربین حجابم را بردارم. ولی باید اعتراف کنم ضمن آنکه نقد شما را می پذیرم ولی در شرایطی قرار داشتم که مجبور بودم مقابل دوربین محجبه حاضر شوم.» 

گفتنی است داوودی مهاجر دارای پرونده های مالی سنگینی در داخل کشور است و برخی تحلیلگران علت اصلی گریختن او از کشور را ناتوانی برگرداندن پول های بالا کشیده شده می دانند. داوودی مهاجر مدت هاست آرزومند دریافت یکی از جوایز سرویس های اطلاعاتی غربی است و اخیراً به او گوشزد کرده بودند که «حجاب» وی یکی از موانع اصلی اعطای جایزه به ایشان است!


پیشنهادی برای ریاست مادام العمر جاسبی!

روز گذشته اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد با حضور تمامی مدیران و مسوولان این دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.


هامون نیوز به نقل ازجهان، در این اجلاس سخنرانان بسیاری متشکل از مدیران دانشگاه آزاد به ارائه گزارش و سخنرانی پرداختند که در میان آنان سخنان یکی از این سخنرانان حاشیه های زیادی را در بر داشت.
 
سخنران مورد نظر که رییس سابق دانشگاه آزاد رودهن بود و به عنوان یکی از پیشکسوتان این دانشگاه پشت تریبون رفت به یکباره پیشنهاد عجیبی را به مسؤولان دانشگاه آزاد ارائه کرد.
 
پیشنهاد عجیب وی این بود که مدیران، روسای دانشگاه های آزاد کل کشور و شورای مرکزی دانشگاه در نامه ای به مقام معظم رهبری، خواستار حکم حکومتی ایشان برای ریاست مادام العمر جاسبی بر دانشگاه آزاد شوند!
 
البته این پیشنهاد آنقدر نچسب بود که نه تنها با استقبال حضار، بلکه حتی با استقبال جاسبی هم روبرو نشد اما چنین اظهار نظری در شرایط کنونی آن هم از سوی یکی از مدیران با سابقه دانشگاه آزاد جای تامل دارد و نشانگر وجود و بلکه پرورش روحیه‌ی ... در دسته ای از مدیران ارشد این دانشگاه است.


عامل"توهم تقلب" به نجف می رود


عامل"توهم تقلب" به نجف می رود


جریان فتنه برای دور جدید فعالیت های خود برخی از افراد را به تعدادی ازکشورها گسیل داشته است.

جدیدترین این تلاش ها مربوط به سفر یکی از روحانیون مسئول ستاد میرحسین موسوی به عراق و شهر نجف و اقامت دائم در این شهرمی باشد. نامبرده که در ایام قبل و بعد از انتخابات نقش بسیار مهمی در ایجاد توهم تقلب در میرحسین موسوی داشت قرار است در این شهرضمن اقامت دیدارهایی را ترتیب داده و رایزنی هایی را برای احیای فتنه ترتیب دهد.
تاکنون اخباردقیقی از برنامه های فرد مزبور بدست نیامده است.در ضمن خانواده نامبرده نیز در حال رایزنی برای اقامت در نجف می باشند.
همچنین گفته می شود یکی دو نفر دیگر از نیروهای مرتبط با فتنه گران نیز به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی مسافرت هایی داشته اند

شروع دور جدید برنامه های جریان فتنه در 16 آذر با بیانیه موسوی

شروع دور جدید برنامه های جریان فتنه در 16 آذر با بیانیه موسوی


اختصاصی سبز نبوی :وی که امید وار است بتواندبا این پیام  مجددا با  اردو کشی خیابانی و برخورد با نظام در قالبی جدید که ظاهرا رویکرد جدید جریان فتنه در آستانه هدفمندی یارانه ها می باشد و وصل این آشوبها به اعتراضات بعدی می باشد به هواداران خود چنین می گوید..

خبر اختصاصی نهضت سبز نبوی :وی که امید وار است بتواندبا این پیام  مجددا با  اردو کشی خیابانی و برخورد با نظام در قالبی جدید که ظاهرا رویکرد جدید جریان فتنه در آستانه هدفمندی یارانه ها می باشد و وصل این آشوبها به اعتراضات بعدی می باشد به هواداران خود چنین می گوید که: همراهان جنبش سبز همچنان درخواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی!!، پرهیز از خشونت، التزام به اخلاق و روش های اخلاقی !!!را خط مشی اصولی خود می دانند و با هر کس که به هر عنوان و بهانه آشوب کور بیافریند، مخالفند و آن را به ضرر مصالح و منافع ملی ایرانیان و اهداف جنبش سبز می دانند. باید به دیگران نیز توصیه شود که به سیره عقلا متعهد باشند و اگر تشخیص می دهند حرکتی مخرب است، آن را متوقف کنند.
هزینه ناکارآمدی های دولتمردان را مردم کوچه و بازار نباید پرداخت کنند، و نباید بر زخم های عمیق نابسامانی هایشان نمک پاشید. برعکس، چنانچه این همراه کوچک بارها درخواست کرده ام، باید با دستگیری از کسانی که این روزها بر اثر انبوه مشکلات به زمین می خورند کمک شود تا، به دور از روش هایی که کرامت انسانی آنان را از میان ببرد، به زندگی آبرومندانه شان ادامه دهند. چهره زندگی برای بسیاری از مردم زشت شده است، آن را زشت تر نکنیم، بلکه در حد توانمان، در زیبا کردن آن بکوشیم.
۴- دوستان گرامی، پرسیده اید که این روزها که امکان بیان اعتراض ها و انتقادها به سبب سرکوب های شدید و برخوردهای امنیتی وجود ندارد، همراهان جنبش سبز چه باید بکنند؟ حقیقت این است که پاسخ به این پرسش هم باید محصول عقل جمعی باشد و شایسته است که همه همراهان و علاقه مندان به راه سبز امید در ارائه راهکارهای مناسب مشارکت داشته باشند.

وی در این بیانیه که به مناسبت 16 آذرماه منتشر کرده با تکرار شعاری که از طرف انجمن پادشاهی و منافقین طرح شده ، گفته است: یادمان نرود که همه باهم می گفتیم "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"... این درحالیست که جمله مورد اشاره آقای موسوی، همان شعاری است که مسعود رجوی سرکرده منافقین از آشوبگران روز عاشورا خواسته بود آنرا تکرار کنند


پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله‌الحرام

پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله‌الحرام:
بر خلاف 10سال پیش فن‌آوری هسته‌ای برای ملت‌های مسلمان، دور از دسترس به شمار نمی‌رود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام رهنمودهایی داشتند که در بخشی از آن آمده است: هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست.

به گزارش رجانیوز، در مراسم باشکوه برائت از مشرکین که مقارن ساعت9 و 30 دقیقه صبح به وقت عربستان آغاز شد، پس از تلاوت آیات آغازین سوره برائت، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب از تمامی زائران ایرانی خانه خدا بخاطر رعایت نظم و انسجام در به‌جا آوردن مناسک حج و برنامه‌های مختلف تقدیر و تشکر کرد.

سپس متن کامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب توسط حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر قرائت شد.

متن کامل و فایل صوتی پیام رهبر معظم انقلاب به 16 زبان در پایگاه اطلاع رسانی حج در اختیار زائران بیت الله الحرام و عموم کاربران قرار گرفته است.

این زبان ها عبارتند از : فارسی ، عربی ، انگلیسی ، اردو ، آذری ، فرانسه ، ترکی استانبولی ، چینی ، بنگالی ، هوسا ، هندی ، مالایو ، روسی ، سواحلی ، تایلندی و تاجیکی .

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد المصطفی و آله الطیبین و صحبه المنتجبین
کعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحید و معنویت، در موسم حج میزبان دل‌های مشتاق و امیدواری است که از سراسر گیتی، به فراخوان ربّ جلیل پاسخ گفته و لبیک گویان به زادگاه اسلام شتافته‌اند. امت اسلامی اکنون می‌تواند تصویری فشرده را از گستردگی و تنوع خویش و عمق ایمانی که بر دل پیروان این دین حنیف حاکم است، با چشم فرستادگان خود که از چهار گوشه‌ی جهان در اینجا گرد آمده‌اند، مشاهده کند و این سرمایه‌ی عظیم و بی‌مانند را به درستی بشناسد.

این بازشناسی خویش، کمک می‌کند تا ما مسلمانان به جایگاه شایسته‌ی خود در دنیای امروز و فردا پی ببریم و به سوی آن حرکت کنیم.

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید می‌دهد. از سه دهه پیش که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح کرده است. پیچیده‌تر شدن شیوه‌های دشمنی استکبار و تلاش پرهزینه‌ای که در مقابله با اسلام می‌کند نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها است. تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام هراسی، تلاش شتابزده‌ای که برای ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و برانگیختن تعصب‌های فرقه‌ای می‌کند، دشمن تراشی‌های کاذب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه، تفرقه‌افکنی میان دولت‌های مسلمان و کوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی‌ها و معارضه‌های لاینحل، استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشاء میان جوانان، همه و همه واکنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته در برابر حرکت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی است.

امروز برخلاف سی سال پیش، رژیم صهیونیستی دیگر یک هیولای شکست‌ناپذیری نیست؛ برخلاف دو دهه پیش، آمریکا و غرب تصمیم‌گیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند؛ بر خلاف ده سال پیش فن‌آوری هسته‌ای و دیگر فناوری‌های پیچیده برای ملت‌های مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانه‌گون به شمار نمی‌رود. امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهایی شکننده‌ی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ 33روزه است و ملت ایران پرچمدار و خط شکن حرکت به سمت قله‌ها است.

امروز آمریکای مستکبر، فرمانده‌ خود خوانده‌ی منطقه‌ی اسلامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی، در باتلاقی که خود در افغانستان پدید آورده گرفتار است؛ در عراق با همه‌ی جنایت‌هایی که به مردم آن کشور وارد کرده، در حال منزوی شدن است؛ در پاکستان مصیبت زده از همیشه منفورتر است. امروز جبهه‌ی ضداسلام که دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی تحکمی ظالمانه می‌کرد و منابع آنان را به یغما می‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ایستادگی دلیرانه‌ی ملت‌های مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حرکت بیداری اسلامی در حال پیشروی و عمق یابی روزافزون است .

این اوضاع امیدبخش و حامل بشارت، باید ما ملت‌های مسلمان را از سویی مطمئن‌تر از همیشه، به سوی آینده‌ی مطلوب به پیش براند و از سوی دیگر با درس‌ها و عبرت‌های خود، هشیارتر از همیشه نگهدارد. این خطاب عمومی، بی‌گمان علمای دینی و رهبران سیاسی و روشنفکران و جوانان را بیش از دیگران، متعهد می‌سازد و از آنان مجاهدت و پیشگامی مطالبه می‌کند.

قرآن کریم ، رسا و زنده، ما را مخاطب می‌سازد: «کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ)). امت اسلامی در این خطاب عزتمند، پدید آمده برای بشریت است. هدف از پیدایش این امت ، نجات بشر و خیر بشر است.

وظیفه‌ی بزرگِ آن هم، فرمان دادن به نیکی و بازداشتن از بدی و ایمان راسخ به خداست. هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست. امروز کمک به ملت فلسطین و محاصره شوندگان غزه، همدردی و همراهی با ملت‌های افغانستان و پاکستان و عراق و کشمیر، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دست‌های آلوده و زبان‌های مزدوری که به این اتحاد ضربه می‌زنند و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه‌ی اقطار اسلامی، وظایف بزرگی است که متوجه خواص امت است.

منظره‌ی شکوهمند حج، زمینه‌های مساعد برای انجام دادن این وظایف را به ما نشان می‌دهد و ما را به تلاش مضاعف و همت مضاعف فرا می‌خواند.

والسلام علیکم و رحمة الله
سید علی حسینی خامنه‏ای
اول ذی‏الحجه الحرام 1431
هفدهم آبان 1389

برنامه جلایی‌پور برای فرار از کشور و الحاق به مهدی هاشمی در لندن

تلاش برای اعمال نفوذ بر پرونده محمدرضا جلایی‌پور از نیروهای مهدی هاشمی در ستاد پویش میرحسین موسوی که نقش مؤثری در ترغیب هواداران موسوی و خاتمی به تجمعات اخلال‌گرانه در خیابان‌ها داشت، در جریان است و وی قصد دارد در صورت قطعیت تبرئه نشدنش از کشور به مقصد انگلیس فرار کند و به مهدی هاشمی در آکسفورد لندن بپیوندد.

به گزارش رجانیوز، جلایی‌پور در حالی که 27 خرداد ماه 88 در حال خروج از کشور به مقصد انگلیس بود، در فرودگاه بازداشت و پاسپورتش توقیف شد.

علی رغم اعترافات قابل توجه جلایی‌پور در مورد نقش خود و برخی افراد دیگر در جریان‌های پشت پرده فتنه 88، با تلاش‌های فراوان و نفوذ پدرش در دستگاه‌های مختلف، او در در شهریور ماه آزاد شد.

پس از آزادی از زندان، محمدرضا جلایی‌پور با دعوت از تعدادی از محکومان جریان فتنه و عناصری از گروه‌های اپوزیسیونی و ملی مذهبی و... و ترتیب دادن جلسات مخفی، فعالیت‌های غیرقانونی خود را ادامه داد که مجدداً در یک جلسه محفلی بازداشت شد.

وی که به‌دنبال آزادی از زندان و توصیه های دوستان پدرش شرایط را برای تداوم فعالیت های ضدانقلابی‌اش مساعد می دید، به فعالیت های زیرزمینی خود با شرکت در تجمعات فتنه گران در ایام مختلف به‌خصوص فوت منتظری و ارتباط با سران فتنه ادامه داد تا اینکه برای بار سوم در خرداد 89 بازداشت و حدود دو ماه بعد با قید وثیقه آزاد شد.

تلاش حمیدرضا جلایی‌پور (پدر) برای تأثیرگذاری روی پرونده محمدرضا جلایی پور هم چنان ادامه دارد و گویا قصد دارند در صورت قطعیت تبرئه نشدنش، وی را از کشور به مقصد میزبان اصلی فتنه‌گران؛ انگلیس فراری داده و او را در آکسفورد به مهدی هاشمی ملحق کنند.

مسئولیت ستاد پویش موسوی بر عهده جلایی‌پور بود که مهدی هاشمی امکانات رایانه‌ای مجهزی را در اختیار وی قرار داده بود.

منشأ مأموریت‌انگاری موهوم برای معاون اول قوه‌قضائیه کجا بود؟

مأموریت‌انگاری موهوم برای معاون اول قوه قضائیه در جریان پرونده مهدی هاشمی ابتدا در یکی از سایت‌های تازه از توقیف در آمده‌ای کلید خورد که پیش از توقیف در برخی رسانه‌ها از آن، به‌عنوان سایت روابط عمومی خاندان هاشمی نام برده می‌شد.

به گزارش رجانیوز، این سایت که در دور جدید فعالیت تلاش می‌کرد حساسیت زیادی در دفاع آشکار از اعضای خانواده آقای هاشمی به‌ویژه "مهدی" برنیانگیزد تا در اثر یادآوری این انتساب، به تبعات منفی گذشته دچار شود، طی روزهای گذشته، در مقابل واکنش جدی مقامات قضایی و امنیتی مبنی بر برخورد قاطع با "مهدی" به محض ورود به کشور طاقت نیاورد و مجدداً وظیفه سازمانی! خود را در حیطه خبرسازی به نفع این مجرم آغاز کرد.

این سایت در خبری که روز شنبه بر روی خروجی قرار داد، به‌طور تلویحی ادعای خط دهی وزارت اطلاعات به ائمه جمعه و مداحان مبنی بر هشدار در مورد بازگشت مهدی هاشمی را مطرح کرد و در ادامه با انتشار نقل‌قولی منسوب به آقای اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت: «پیرو ملاقات آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب و ابراز آمادگی وی برای تعیین تکلیف پرونده فرزندش و رسیدگی به اتهامات وی، هاشمی رفسنجانی درخواست‏هایی را جهت رسیدگی به این پرونده اعلام می‏کند که مهمترین آن تجمیع پرونده مهدی هاشمی در دستگاه قضایی و رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده توسط یک قاضی مستقل می باشد.»

در ادامه این خبر به نقل از یک منبع آگاه که نامی از او اعلام نشده بود!، ادعا شد که "رهبر معظم انقلاب با کلیت این درخواست آیت الله هاشمی موافقت کرده و موضوع را جهت اجرا به قوه قضاییه ابلاغ می نمایند که پیرو آن، هیاتی در قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین رییسی، معاون اول قوه قضاییه و معتمد ویژه رهبرانقلاب تشکیل می گردد."

در بخش پایانی این خبر که بازتاب زیادی در برخی رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب داشت و پس از تکذیب رسمی قوه قضائیه نیز هنوز تا لحظه انتشار این گزارش در رجانیوز بر روی خروجی سایت روابط عمومی خاندان هاشمی! قرار دارد، آمده است: « وی درخاتمه با انتقاد از فضاسازی های رسانه ای اخیر گفت: امیدواریم عملکرد برادرانی که اکنون با پیش ذهنیت به موضوع نگاه می کنند، به گونه ای نباشد که پس از صدور حکم باعث شرمندگی آنان در برابر جفا به دستگاه قضایی و فراهم کردن زمینه برای بیگانگان در جهت استناد به این مطالب برای تضعیف استقلال و بیطرفی قوه قضاییه باشد.»

با این حال، به‌نظر می‌رسد مأموریت‌انگاری موهوم برای معاون اول دستگاه قضایی در شرایطی که مهدی هاشمی با بهره‌گیری از عوامل رسانه‌ای خود در صدد تست زدن واکنش افکار عمومی و مقامات قضایی و امنیتی برای بازگشت به کشور و سنجیدن سطح برخورد با خود است، به‌منظور مرعوب کردن دستگاه‌های قضایی و امنیتی است.

در این سناریو، مهدی هاشمی آن‌قدر برجسته و در نتیجه پرونده او چنان حساس می‌شود که بر اساس نوشته‌های همین خبر کذب، امکان اعمال نفوذ در آن از سوی افرادی که سایت نزدیک به خاندان هاشمی آن‌ها را "برادران"! می‌خواند، به‌حدی زیاد است که باید برای رسیدگی به پرونده او، در دستگاه قضایی هیأت عالی مرکب از معاون اول و دادستان کل کشور تشکیل شود.

این سناریو البته متضمن یک تهدید ضمنی نیز هست، به‌طوری که با یادآوری پیگیری آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در پرونده مهدی و تأکید او بر رسیدگی یک قاضی مستقل به آن، اینگونه القا می‌شود که مهدی هاشمی علی‌رغم اینکه اتهامات مالی و غیرمالی متعددی (آنگونه که دادستان کل کشور گفته است) دارد، کماکان از پشتیبانی پدر برخوردار است و احتمال دارد برخورد با وی عواقبی داشته باشد.

این در حالی است که پرونده مهدی هاشمی باید مانند سایر متهمان به‌طور دقیق بررسی شود و هیچ شرایط ویژه‌ای بر این پرونده حاکم نیست. البته رؤسای سابق قوه قضائیه و رئیس فعلی این دستگاه به‌دلیل ویژگی بعضی از پرونده‎ها، دستوراتی را برای تسریع در فرایند رسیدگی و... صادر کرده و یا می‌کنند، اما سابقه نداشته که یکی از مسئولین عالی دستگاه قضایی راسا به عنوان قاضی رسیدگی به یک پرونده خاص منصوب شود.

سناریوی اخیر که حجت‌الاسلام رئیسی را به‌عنوان مسئول پرونده مهدی هاشمی معرفی کرده، بیش از اینکه معاون اول قوه قضائیه را دارای ویژگی های خاص قضایی معرفی کند، شخصیت مهدی هاشمی را آن‌قدر مهم و حساس می‌نمایاند که هر گونه رسیدگی قضایی به پرونده او تحت الشعاع مصلحت اندیشی و بیم از حواشی احتمالی قرار دارد. این در حالی است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، قضات فعال محاکم پرونده هایی را به مراتب با اهمیت تر و البته مناقشه برانگیزتر رسیدگی کرده‌اند و این پرونده‌ها منجر به صدور رأی شده است که طبیعتا مهدی هاشمی هم از این قاعده مستثنی نیست. فرآیند رسیدگی در قوه قضائیه، متناسب با جرایم افراد در قانون معین شده و ارتباط سببی و نسبی با مقامات نمی تواند این فرایند را تغییر دهد.

رجانیوز به‌زودی در گزارش مبسوطی، ابعاد پروژه تطهیر مهدی هاشمی را بر مبنای مدل تجربه شده تطهیر حسین موسویان در رسانه‌های این جریان برای مهیا کردن زمینه بازگشت او به کشور، افشا می‌کند.

ایجاد "بدبینی و یأس و تفرقه" یک خیانت واضح است

رهبرانقلاب در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان :
ایجاد "بدبینی و یأس و تفرقه" یک خیانت واضح است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم اصفهان، ایمان و پایبندی به ارزشهای الهی را رمز موفقیت های ملت ایران خواندند و تأکید کردند: در پرتو استحکام این پایبندی مبارک، ملت ایران در همه عرصه ها، پیشتاز و پیروز خواهد بود و دشمن همچنان ناکام و نومید خواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید قربان به ملت مؤمن و ایثارگر ایران و همه مسلمانان جهان، درک حکمت عید قربان را، راهگشای عرصه های مختلف زندگی «فردی و ملی» دانستند و افزودند: ایثار عظیم حضرت ابراهیم (ع) و قدردانی بزرگ الهی از آن پیامبر حق، نماد این حقیقت حکمت آمیز است که پیمودن راه تعالی و پیشرفت و عروج، بدون گذشت و ایثار امکان پذیر نیست.

ایشان، فلسفه امتحانهای مستمر الهی را، دستیابی افراد و ملتها به مرحله جدیدی از رشد و تعالی خواندند و خاطرنشان کردند: هر فرد و ملتی که از وادی امتحان و «محنت و شدت» عبور کند، به فضل الهی یک گام به مقصد متعالی خود نزدیکتر می شود.

عبور سرافرازانه ملت ایران از فتنه 88، مصداق مشخصی بود که رهبر انقلاب اسلامی در بحث فلسفه امتحانات الهی به آن اشاره کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این زمینه خاطرنشان کردند: معنای توفیق ملت ایران در عبور از این فتنه، در آشکار شدن قدرت این ملت خلاصه نمی شود بلکه معنای اصلی عبور قدرتمندانه مردم از امتحان و محنت سال گذشته، این است که ملت ایران، با تکیه بر ایمان، بصیرت، موقع شناسی، درک ضروریات زمان و انجام دادن اقدامات لازم، به مرحله جدیدی از حیات خود رسید، و برای رسیدن به مقصود نهایی، توان تازه ای یافت.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، حماسه ایثار مردم اصفهان را در 25 آبان سال 1361، مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و افزودند: در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع 370 شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه ها کردند و نماد برجسته ای از ایثار و سرافرازی آفریدند.

حضرت آیت الله خامنه ای، حضور مردم مؤمن، انقلابی و با فرهنگ اصفهان را در قضایای مختلف «قبل از انقلاب، دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و عرصه های مختلف رشد و پیشرفت کشور»، تجلی روح ایمان و ایثار و جهاد مردم این استان دانستند و خاطرنشان کردند: تأمل و تفکر در این افتخارات، باعث درک هویت و استعداد درونی مردم اصفهان می شود و راه استمرار پیشرفت و پیشتازی و عزت این مردم را آشکار، می سازد.

رهبر انقلاب اسلامی، جهاد را در مفهوم گسترده آن، باعث «رشد و طراوت و امید یک ملت» برشمردند و افزودند: جهاد یعنی «حضور و حرکت توأم با وظیفه شناسی و مبارزه مستمر با موانع رشد و پیشرفت»، این حضور گاه با ایثار جان و مال همراه می شود و گاه با شرکت در میدانهای مختلف اجتماعی و سیاسی و حتی حضور در عرصه های فکری و عقلی معنا می یابد .

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به ناکامیهای پی در پی دشمن، مبارزه با ملت ایثارگر و جهادگر ایران را ناممکن دانستند و تأکید کردند: جبهه دشمنان «اسلام و انقلاب و ایران» با جنگ و تهدید نظامی حریف این مردم نشد و اکنون نیز کسانی که با «تحریم» به فکر به زانو درآوردن این ملت هستند، آب در هاون می کوبند.

رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد شکاف میان ملت، فاصله انداختن میان مردم و مسئولان و ایجاد سوءظن و بگومگو بر سر مسائل هیچ و پوچ را، روزنه امید دشمن دانستند و افزودند: همه باید مراقب این حرکات دشمنان باشند.

ایشان با انتقاد شدید از افرادی که در گوشه و کنار، با منفی بافی و «ایجاد بدبینی و یأس و تفرقه»، نظام اسلامی را به مسائل دلخواه بیگانگان متهم می کنند افزودند: اینها در واقع به نیابت از دشمنان ملت عمل می کنند و درصددند ناکامی تبلیغاتی صهیونیستها و امریکایی ها را جبران کنند اما ملت می داند که اینگونه اقدامات یک خیانت واضح است.

حضرت آیت الله خامنه ای ترویج فساد اخلاقی و مواد مخدر را، ابزاری در خدمت اهداف سیاسی دشمنان دانستند و ملت، مسئولان و بویژه جوانان را به مراقبت در این زمینه فراخواندند.

رهبر انقلاب اسلامی، اصفهان را مرکز علم دین و علوم گوناگون برشمردند و با اشاره به حوزه علمیه خوب و دانشگاههای معتبر این شهر افزودند: اصفهان در مقطعی مرکز نورافشانی علمی در کشور و در دنیای اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان این خطه، دستیابی به این جایگاه را، افق فعالیتهای خود قرار دهند.

در ابتدای این دیدار آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، به نقش افتخار آفرین مردم اصفهان در طول دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و گفت: 25 آبان سال 61 یادآور روز تاریخی در پیشتازی مردم اصفهان در عرصه جهاد و ایثار است به همین دلیل چنین روزی در تاریخ اصفهان به عنوان «روز حماسه ایثار اصفهان» نامگذاری شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مردم اصفهان همچنان در عرصه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب مانند انتخابات و پیشرفت های علمی و سازندگی حضوری کاملاً فعال و هوشیارانه دارند.

 

لاپوشانی مباشران جنایت میدان کاج+اسناد

لاپوشانی مباشران جنایت میدان کاج+اسناد

موضوع جنایت میدان کاج چند روزی سوژه­ای جذاب بوده زیرا همه چیز در آن برای هر نوع سلیقه­ ها یافت می­شود؛ از ماجرای دراماتیک عشقی گرفته تا بحث اقتصادی.

به گزارش بولتن، اما در میان گزارش­ها و تحلیل­ هایی که از این ماجرا در رسانه­ ها و روزنامه­ ها منتشر شده، برخی گفته­ ها و مواضع خاص هم دیده می­شود؛ از جمله از تمام درام ماجرا برای جهت دادن به احساسات مردم علیه نیروی انتظامی استفاده می­شود، حال آنکه این نادرست است.


در اینجا قصد بر این نیست که کوتاهی و اهمال مأموران در برخورد با چنین حادثه­ ای نادیده گرفته شده و یا رفتار مردم نسبت به ماجرا طبیعی قلمداد شود. بلکه در کنار تمام این مسائل، برخی از موارد اساسی نادیده گرفته شده و به نظر می­رسد این امر تعمدی است؛ یعنی برخی از کسانی که در این زمینه اظهار نظر کرده و همه را متهم کرده­ اند، متهم اصلی را واگذاشته و از کنارش گذشته­ اند. متهم اصلی کیست؟

 


ماجرا را همه می­ دانند و رفتار پلیس و اورژانس و مردم را نیز سرزنش می­ کنند و حتی کار را به آنجا می­ رسانند که به طعنه خواستار اعلام عزای عمومی برای مقتول حادثه می­شوند و، باز هم به طعنه، نیروی انتظامی را که در «مواقع دیگر» به سرعت به همین میدان کاج نیرو اعزام می­کرد (مثلاً یادداشت «عزای عمومی برای آن جوان پیراهن قرمز» در روزنامه شرق شماره 1106 صفحة 2 نوشته فرزانه روستایی و یا سرمقاله شماره 1108 شرق با عنوان «چرا بی­تفاوتی» نوشته مهرنوش جعفری که اتفاقاً از مسئولین وزارت ارشاد اصلاحات بوده و امثالهم)، بیش از همه سرزنش می­کنند که چرا این بار هیچ اقدامی نکرده برای نجات جان یک شهروند و از این قبیل.

به لحاظ جامعه­ شناسی، حادثه­ ای از این دست، دو وجه دارد: وجه کنشی و وجه رفتاری. وجه کنشی آن همان است که در صفحه حوادث روزنامه­ ها نوشتند و فیلمش را سایت­ ها عرضه کردند و پیرامون آن مرثیه­ سرایی­ ها درگرفت. اما وجه رفتاری آن کمتر مورد مداقه واقع شد که اتفاقاً مهمتر است. رفتار چیزی نیست که فی­ البداهه بروز کند و یکباره شکل بگیرد بلکه در طول زمان و در اثر عوامل و عناصر مختلف پدید می­ آید. مجموعة رفتارها فرهنگ را شکل می­دهد و تکرار کنش­ها، عادات را.

مثال روشن تفاوت کنش و رفتار و عادت در استفاده از مواد مخدر است. استفاده از مواد در دفعات اولیه یک کنش است اما آنچه فرد را به این کنش سوق داده یک رفتار است. یعنی استفاده از مواد مخدر ناشی از رفتاری است که بخشی از فرهنگ فرد است.

در مورد جنایت میدان کاج هم همین گونه است. آنچه باعث می­شود که سه فرد ماجرایی را به وجود آورند که فرهنگ جامعه را زیر سؤال ببرد، چیزی نیست که در این چند روز و چند ماه و حتی چند سال اخیر به وجود آمده باشد. ریشه چنین رفتارهایی را بی هیچ تردیدی باید در رویکردهای توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی که برای شانزده سال افکار جامعه را آماج قرار داده و زمینه ترویج و تبلیغ انواع تفکرات فردگرایانه و فمینیستی و سودمحورانه را فراهم کرده بود جست. بی­ دلیل نیست که اکنون طیف سیاسی گفتمان انقلاب اسلامی با نادیده گرفتن این موضوع تمام توان خود را صرف بی اعتبار نشان دادن اقتدار نیروی انتظامی و سیاست­های فرهنگی کنونی می­ کند.

هیچ تردیدی در این نیست که ترویج دیدگاه ­های غربی موجب بروز چنین رفتارهایی است، همان گونه که در غرب انواع و اقسام جنایت­ ها و بسیار فجیع­ تر از این هر روز رخ می­دهد.

در این حالت جای تأسف بسیار است که از این حادثه برای منافع باندی سوء استفاده شده و ناجوانمردانه ریشه­ های واقعی آن لاپوشانی شده تا مبادا گردی بر دامن مروجان فرهنگ غربی در ایران بنشیند. جنایت میدان کاج، جنایتی کثیف بود و کثیف­تر از آن فرهنگ غربی است و آنان که این فرهنگ را تبلیغ و ترویج کرده و می­ کنند هم در این جنایت مقصرند

شگرد جدید غرب برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی

شگرد جدید غرب برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی


 

در این میان یکی از شگردهای غربی ها گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند. شواهد نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی می تواند مورد هدف برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.

سرویس سیاست خارجی ـ هر چند غربی ها تلاش دارند به گونه ای وانمود کنند که تحریم ها به شدت اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده است، اما شواهد حکایت از آن دارد که، آمریکا و کشورهای اروپایی همپیمانش به شدت در پی ارزیابی جامعه ایران در خصوص نگرش مردم نسبت به این موضوع و تاثیرات احتمالی تحریم ها هستند.

نهضت سبز نبوی به گزارش «تابناک»، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی غربی در اقدامی گسترده تلاش خود را برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی در سطوح مختلف کلید زده و در این مسیر از همه ابزارها استفاده می کنند. بررسی های ما نشان می دهد که غربی ها اخیرا و پس از آنکه نتایج پیش بینی شده خود از اعمال تحریم های گسترده علیه ایران را به طور عینی مشاهده نکرده اند، در پی جمع آوری اطلاعات از اقشار و لایه های مختلف اجتماعی کشورمان برای ارزیابی نتایج این تحریم ها بر آمده اند.

بر همین پایه، عوامل سرویس های اطلاعاتی غرب با روش هایی چون؛ ارتباط گیری با اساتید و کارشناسان ایرانی به بهانه تحلیل آنها از تاثیر تحریم ها، دادن فراخوان های بین المللی مقاله با موضوع هایی که به تحریم ایران مرتبط است، طرح بحث تاثیر تحریم ایران در چت روم ها، ارتباط گیری با توریست های ایرانی و همچنین گفتگوهای دوستانه توریست های غربی با شهروندان ایرانی، طرح موضوع با تجار و بازرگانان ایرانی و مواردی از این دست، تلاش دارند تا به درکی عینی از تاثیر تحریم ها علیه ایران دست پیدا کنند.

این گزارش می افزاید: در این میان یکی از شگردهای غربی ها گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند. شواهد نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی می تواند مورد هدف برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.

البته باید یادآور شد که هرچند به طور طبیعی و با توجه به پیوستگی اقتصادی و حجم بالای تبادلات چند جانبه در جامعه جهانی، بدون شک تحریم بر روی اقتصاد و زندگی مردمان هر کشوری با هر درجه ای از توسعه یافتگی تاثیراتی خواهد داشت، اما آنچه مهم است درک این موضوع است که هموطنان ما باید با حساسیت و دقت بالایی میان منافع ملی و مسائل داخلی کشور تمایز قائل شوند. توجه به اینکه طرح هر موضوعی درباره اوضاع داخلی کشورمان با بیگانگان ـ حتی در گفتگویی دوستانه ـ موضوعیت ندارد.

به عبارتی، موضوعات و مشکلات داخلی کشور همانند مسائل درونی یک خانواده است که عموما افراد تمایلی به ابراز آن نزد اغیار ندارند، لذا این موضوع در سطحی کلان تر، در خصوص موضوعات ملی نیز صدق می کند زیرا مرور تاریخ کشورمان نشان می دهد که بیگانگان در هیچ برهه ای و یا در ارتباط با موضوعی خیرخواه ملت ایران نبوده اند.

البته باید یادآور شد که امانت داری در خصوص موضوعات ملی که اهمیت بین المللی می یابد نافی نقد شرایط و توصیه به مسئولین برای مدیریت بهتر شرایط موجود نیست، اما باید مراقب بود که نقد و ارزیابی های ما معبری برای دستیابی بیگانگان به اطلاعات و وضعیت ملی ما نباشد

شیرین عبادی: خارجی‌ها بی‌حجاب وارد ایران شوند!

وکیل بهاییان که همواره در سفر به خارج از کشور کشف حجاب می‌کرد، با زیر سوال بردن حجاب اسلامی، خواستار ورود بدون پوشش اسلامی خارجی‌ها به ایران شد


به نقل از روزنامه استادائو، شیرین عبادی در مصاحبه با این روزنامه برزیلی در سائوپائولو گفت: میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران ما نیستند و تنها جزء کوچکی از جریان فتنه هستند.

وی در ادامه مصاحبه در اظهارنظری جدید، حجاب اسلامی را زیر سئوال برد و خواستار ورود بدون پوشش اسلامی خارجی ها به ایران شد.

وی که در کلیه سخنرانی ها و مصاحبه هایش وکیل و هم پیمان خود "نسرین ستوده" را فراموش نمی کند، خواستار کمک های بین المللی برای آزادی وی و همچنین "سکینه آشتیانی" متهم به زنا و مشارکت در قتل،شد.

گفتنی است؛ عبادی در پایان از دیلما روسف، رئیس جمهور جدید برزیل خواست، مخالف ایران عمل کند و رویه دوستی لولا داسیلوا در قبال ایران را ادامه ندهد

نفوذ باند مهدی هاشمی معدوم در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام

حجت الاسلام سید حمید روحانی (زیارتی) در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به فضای حاکمی که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) وجود دارد، اظهارداشت: اطلاعیه چندی پیش مید انصاری در خصوص موضع‌گیری پسر حسینعلی منتظری علیه مرحوم حاج‌‌احمد در خصوص نامه ششم فروردین 68 نشان از خفقان داخلی این مؤسسه دارد.

وی با بیان اینکه پسر منتظری منکر این می‌شود که این نامه از امام (ره) است، تصریح‌کرد: حمید انصاری در این اطلاعیه هم راجع به جامعه روحانیت و هم به این قضیه پرداخته است؛ انصاری در این اطلاعیه از منتظری نام نمی‌آورد و از او با عنوان قائم‌مقام وقت یاد می‌کند که این تعبیر معنای خاصی دارد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: در بیانیه حمید انصاری اگر نام منتظری با عنوان آیت‌الله آورده می‌شد از سوی مردم مورد اعتراض قرار می‌گرفت که فردی را که امام (ره) عزل کرده که آیت‌الله نیست و اگر بدون عنوان از منتظری نام می‌آورد هواداران منتظری که از بیت امام (ره) محاکمه هستند اعتراض می‌کردند که چرا از او با احترام و القاب نام برده نشده است؛ لذا انصاری ناگزیر شده با عنوان قائم‌مقام وقت مشکل را حل کند؛ این نوع بیان انصاری نشان می‌دهد نفوذ و حاکمیت باند مهدی هاشمی و شیخ حسینعلی مننظری در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) بیش از حد تصور است.


وی یادآور شد: وقتی خاطرات منتظری منتشر شد حمید انصاری تمام ماه رمضان تا صبح بیدار بود و نقد و جواب خاطرات منتظری را می‌داد و ما با خوشحالی از این عمل انصاری هیچ اقدامی را انجام ندادیم اما پس از دو سال باند مهدی هاشمی اجازه انتشار آن را به وی ندادند.


حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه نفوذ افرادی که اکنون در دفتر و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) مربوط به امروز نیست، خاطر‌نشان کرد: در زمان خود امام (ره) و حاج احمدآقا نیز این افراد وجود داشتند اما حاج احمد به دلیل آگاهی و رشد فکری و تجربیاتی که در دوران مختلف نهضت امام (ره) کسب کرده بود با اینکه در خانه امام راحل را برکسی نمی‌بست اما در نهایت آنچه مد نظر حضرت امام بود را انجام می‌داد و اجازه سوء‌استفاده به عناصر مرموز نمی‌داد.


وی با اشاره به مصاحبه اخیر یکی از اعضای جامعه مدرسین مبنی بر اینکه امام (ره) در سال 42 که دستگیر شدند، عنوان مرجعیت نداشتند، یادآور شد: این اظهارنظر اشتباه است؛ طبق برخی اسناد که در کتاب نهضت امام خمینی دفتر اول آمده است امام (ره) در زمان آقای بروجردی نیز در مقام مرجعیت بودند و بنابر اذعان برخی از مقامات رژیم شاه که در این مورد ارزیابی‌هایی کرده بودند امام (ره) از سال 1335 در بعضی از شهرستان‌ها مقلد داشته‌اند.



وعده بعدی جنبش سبز!

وعده بعدی جنبش سبز!

اصلاح‌طلبان در کشاندن ایران به دامن غرب شکست خوردند

حمله فرهنگ غرب و ماهواره‌ها به حجاب بانوان ایرانی/ تندروها آتش فتنه بین سنی‌ها و شیعیان را برمی‌افروزند/ روابط ما با ترکیه، پس از اختلاف این کشور با اسرائیل، عمیق‌تر و ریشه‌دارتر می‌شود.

دکتر سید محمد حسینی : اصلاح‌طلبان در کشاندن ایران به دامن غرب شکست خوردند

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه خبری آتی نیوز در این مصاحبه که توسط اسعد العزونی انجام شده، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، با تأکید بر این‌که هیچ‌کس قادر به تعرض به کشورش نیست، اعلام کرد که ایران قصد دارد به زودی یک ماهواره به فضا پرتاب کند.

وی در مصاحبه‌ای همچنین گفته که اصلاح‌طلبان در اجرای طرح‌شان برای کشاندن ایران به دامن غرب شکست خورده‌اند، در نتیجه، اعتبار خود و حمایت مردم کوچه و بازار را از دست داده‌اند.

حسینی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با روابط ایران با کشورهای عربی گفت که کشور متبوعش روابط خوبی با قطر و کویت و عمان دارد و سوریه و لیبی نیز در نهان و آشکار از ایران جانبداری کرده‌اند.

او توضیح داد که نزدیکی میان ایران و ترکیه، پس از موضع‌گیری اخیر آن کشور در قبال اسرائیل عمق بیشتری پیدا کرده است و امریکا نتوانسته است ایران را به عنوان خطری جدی برای اسلام و مسلمانان معرفی کند.

متن کامل مصاحبه روزنامه الرأیه بدین شرح است:

برنامه ایران به کجا رسید؟

ما برای ایجاد وحدت بین مسلمانان، و پشت سر نهادن اختلافات و درگیری‌هایی که به سود غرب تمام می‌شود، تلاش می‌کنیم؛ زیرا وحدت و همدلی یک حربه است، و از همین‌رو باید، آن‌گونه که قرآن کریم سفارش نموده است، امت واحده باشیم، اما احساس می‌کنیم که امریکا چنین وحدتی را نمی‌خواهد و برای معرفی ایران به عنوان یک خطر جدی برای اسلام و مسلمانان تلاش می‌کند.

آیا رقابتی بین ایران و ترکیه وجود دارد؟

هیچ‌گونه رقابتی وجود ندارد، بلکه تفاهمی کامل به خاطر مصالح عمومی وجود دارد. جوّی از دوستی و تمایل فراوان به همکاری متقابل بر روابط‌مان حکم‌فرماست. هرچند تضادهایی بین دو طرف وجود دارد، اما مسأله مهم مصالح عمومی است. ما و ترکیه مخالف صهیونیسم هستیم، و پس از اختلاف اخیر ترکیه با اسرائیل روابط ما با این کشور پایدارتر شد.

از عراق چه انتظاری دارید؟

خواست ما، عراقی باثبات و آزاد و به دور از سلطه امریکاست و این‌که نیروهای خارجی از خاک آن کشور خارج شوند و ملت عراق خودش سرنوشت خویش را تعیین کند و اختلافاتش را حل و فصل نماید.

ایران و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] اوضاع را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

هیچ‌گونه مشکلات ظاهری وجود ندارد. روابط ما با قطر و کویت و عمان خوب است. رئیس‌جمهور ایران آقای دکتر احمدی‌نژاد در جهت بهینه‌سازی روابط خارجی ایران، و در رأس آن کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، تلاش کرده است.

آیا هنوز هم جوانان ایرانی هوادار انقلاب هستند؟

با وجود این‌که در سال گذشته مشکلاتی به دلیل برخی مسائل بروز کرد؛ اما بسیاری از جوانان هنوز هم هوادار پایدار انقلاب هستند. به اعتقاد ما، جوانان ستون انقلاب هستند. ما با آن‌ها در همة مناطق ایران هم‌چنان در ارتباط هستیم، و میزان رابطه صمیمانه آنان با مسئولان را کاملاً لمس می‌کنیم. آن‌ها در دیدارهای مکرر رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد از مناطق ایران، اطراف او حلقه می‌زنند.

مواضع محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان را در پرتو پیامدهای انتخاب دوبارة رئیس‌جمهور چگونه می‌بینید؟

این روزها حرف اصلاح‌طلبانی که خواستند کشور را به دامن غرب بکشانند، دیگر خریداری ندارد؛ ملت از آن‌ها متنفر شده است و دیگر از آن‌ها دفاع نمی‌کند. آن‌ها پس از انتخاب مجدد رئیس‌جمهور در تلاش‌های‌شان شکست خوردند؛ در نتیجه، خودشان را بی‌اعتبار کردند و حمایت مردم کوچه و بازار را از دست دادند.

احساس می‌کنیم که زنان ایران به حجاب پایبند نیستند، علت این امر چیست؟

علت تحولاتی که در این زمینه رخ داده است، فرهنگ غربی و وجود ماهواره‌هاست. ما تلاش می‌کنیم تا اصول انقلاب و ضرورت پایبندی به آن‌ها را متذکر شویم.

شایعاتی مبنی بر پرتاب قریب‌الوقوع ماهواره ایرانی به فضا وجود دارد؛ این موضوع چقدر واقعیت دارد؟

ما در صدد پرتاب یک ماهواره ایرانی به فضا هستیم، و تلاش می‌کنیم زمینه‌‌های لازم برای این اقدام را پی‌ریزی کنیم، و نتایج را بررسی نماییم. این حق طبیعی ما است.

بین ایران و روسیه چه مسائلی جریان دارد؟

روابط میان ایران و روسیه در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی دگرگون شده است، هرچند اختلافاتی بروز کرده است که ما آن را صرفاً اختلاف‌نظر می‌دانیم. باید قبول کرد که روسیه به اتخاذ مواضعی علیه ایران مجبور شده است.

آیا پیش‌بینی می‌کنید که امریکا و اسرائیل معترض ایران شوند؟

من تأکید می‌کنم که هیچ‌کس قادر به تعرض به ما نیست؛ هرچند قدرت‌هایی که مرعوب قدرت و توان ایران شده‌اند، طبل‌های جنگ را به صدا درمی‌آورند. ما کشور ضعیفی نیستیم که به راحتی ضربه بخوریم؛ زیرا ارتش و ملت ما برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی کنار هم ایستاده‌اند. ما به همه ثابت خواهیم کرد که می‌توانیم به دشمنان‌مان، در صورت تلاش آن‌ها به تجاوز علیه ما، درسی فراموش ‌نشدنی بدهیم.

این روزها غرب برای بدنام کردن ایران دست به حملات تبلیغاتی می‌زند؛ به این حملات چگونه پاسخ می‌دهید؟

ما هدف حملات تبلیغاتی غرب قرار گرفته‌ایم، و از طریق رسانه‌هایمان به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی به این حملات پاسخ می‌دهیم. در سفارت‌خانه‌هایمان وابسته‌های فرهنگی و رسانه‌ای داریم که به بهترین وجهی به وظایفشان عمل می‌کنند و تصویر صحیحی به رسانه‌ها ارائه می‌دهند. ما هم‌چنین فعالانه در سازمان‌های بین‌المللی شرکت می‌کنیم و رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد حتی در سازمان ملل موضع ایران را نسبت به برنامه هسته‌ای تشریح می‌کند.
ما برای تصحیح تصویری که از ما ارائه شده است، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی داریم، بر شیوه انسانی، که دلخواه ملت ما است، تمرکز می‌کنیم. و از دوستانمان در خارج مدد می‌جوییم. هم‌چنین، امکانات موجودمان را برای خنثی کردن توطئه‌هایی که علیه ما طرح‌ریزی می‌شود، به کار می‌گیریم. بدون شک، تلاش‌های رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد در این زمینه کاملاً ملموس است. سازوکارها و تدابیر متعددی برای پاسخ‌گویی به دشمنان ما وجود دارد.

آیا برنامه‌هایی برای آشنایی ملت‌های جهان با ایران تنظیم شده است؟

ما به این امر اشتیاق نشان می‌دهیم. وزارت فرهنگ تلاش‌های مجدانه‌ای برای ایجاد روابط صمیمانه با همة ملت‌های جهان به کار می‌گیرد. افزون بر این، برای شناساندن ایران هفته‌های فرهنگی برپا می‌شود و طی آن نمایش‌ها و فیلم‌ها و کتاب‌های ایرانی عرضه می‌شود می‌دانیم که این‌ها کافی نیست، و ما قصد داریم در آینده کمبودهایمان را در این زمینه جبران کنیم.

پس از دستاورد اخیر... برنامه هسته‌ای ایران به کدام سو می‌رود؟

ما به دستاوردهای دانشمندانمان در بوشهر مباهات می‌کنیم... و این همان چالش بزرگ است؛ زیرا امریکا و غرب تلاش کرده‌اند ما را از کسب موفقیت بازدارند و قصدشان این است که فعالیت‌های ما را به حال تعلیق درآورند. واقعیت این است که اراده ما و پایداری رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد و حمایت مستمر ملت، ما را به این دستاورد رهنمون شد. من تأکید می‌کنم که با موفقیت به مرحله آخر خواهیم رسید، و احداث نیروگاهی در بوشهر برای تولید انرژی شاهد گویایی بر این مدعاست. ما نیروگاه‌های هسته‌ای دیگری نیز داریم، و امروزه دانشمندان‌مان با پشتکار و کسب نتایج مطلوب جهانیان را شگفت‌زده کرده‌اند. لازم است که قابلیت‌های علمی و امکانات موجود در نظر گرفته شود. دستیابی به انرژی هسته‌ای برای اهداف مسالمت‌آمیز، حق طبیعی ما است و ما به کسی اجازه نخواهیم داد ما را از این برنامه منصرف نماید.

مدتی است که غربی‌ها برای بدنام کردن چهره اسلام، و مرتبط کردن آن با تروریسم، دست به اقدامات جنون‌آمیزی می‌زنند؛ پیام شما به مسلمانان مقیم غرب چیست؟

حملاتی از سوی غرب علیه اسلام صورت می‌گیرد که دانمارک و حتی امریکا سهم عمده‌ای در این حملات دارند. در این حملات، رسانه‌ها نیز شرکت می‌کنند. ما برای پاسخ‌گویی به این تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمانان، صدها فیلم تولید کرده‌ایم.
دوران جنگ سرد سپری شده و اتحاد شوروی از هم پاشیده است؛ از همین رو، غرب به دنبال دشمن دیگری است و تیرهای خود را به طرف اسلام و مسلمانان نشانه گرفته است. ما مسئولیتی برعهده داریم و باید شیوه‌ها و اهداف آنان را برملا سازیم.
جای تأسف است که سازمان کنفرانس اسلامی در این شرایط دشوار به وظیفه خود عمل نکرده است.
پیام ما به مسلمانان غرب این است که آن‌ها برادران ما هستند، و باید صبر و بردباری به خرج دهند و ایستادگی نمایند و هر آنچه را که در اختیار دارند، برای تصحیح چهره اسلام به کار گیرند.
ما باید نشان دهیم که دین اسلام دین تسامح و صلح است، و ثابت کنیم که این دشمنان اسلام بودند که حملات 11 سپتامبر را به انجام رساندند. باید این پرسش را برای غرب و امریکا مطرح سازیم: شما برای ملت‌های افغانستان و عراق چکار کردید؟

رسانه‌های غربی هم‌چنان به زشت‌نمایی چهره زنان در ایران ادامه می‌دهند؛ ولی آنچه ما در این ارتباط لمس کردیم، غیر از این است؛ تفسیر شما چیست؟

بیشتر رسانه‌های بیگانه در جشنواره مطبوعات ایران حضور یافته‌اند، و همه فعالیت‌های ایران را رصد کرده‌اند. اگر بگوییم که زنان ایران جایگاهی ویژه دارند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. آن‌ها در مقام مشاور رئیس‌جمهور و وزیر و مدیرکل و معاون وزیر و نماینده مجلس خدمت می‌کنند، و حضوری ملموس در دانشگاه‌ها دارند.
ما اعتراف می‌کنیم که پیش از این در معرفی جایگاه زنان کشورمان قصور ورزیده بودیم؛ اما جبران کردیم. رسانه‌های غربی تحت سلطة صهیونیسم جهانی، در حق زنان ایران اجحاف کرده‌اند. این رسانه‌ها در آینده نشان خواهند داد که قادر نیستند چهره‌ای غیرواقعی از زنان ایرانی ارائه دهند.
همین رسانه‌ها برای مخدوش کردن چهره رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد نیز تلاش می‌کنند؛ ولی حضور ملموس او در محافل بین‌المللی خط بطلان بر رویکردهای آنان کشیده است. ما درخواست‌هایی از سوی «بی‌بی‌سی» و «فاکس نیوز» امریکایی دشمن، برای انجام مصاحبه‌هایی با رئیس‌جمهور دریافت می‌کنیم.

مطالبی در ارتباط با خدشه‌دار کردن روابط میان ایران و افغانستان درز پیدا کرده است، چرا؟

بین ما و افغانستان فصل مشترک‌های دینی، اجتماعی و زبانی وجود دارد، و این‌ها عوامل تحکیم روابط هستند.
افغانستان شاهد درگیری‌ها و جنگ‌های متعدد از سوی روس‌ها و امریکایی‌ها و غرب و در نهایت طالبان بوده است. در حال حاضر، دو میلیون افغانی در ایران مقیم هستند. افزون بر این، شماری از مسئولان و نمایندگان افغانی مدتی را در ایران سپری کرده‌اند.
امریکا خواهان تشدید درگیری‌ها و انتقال آن‌ها به افغانی‌ها و ایرانی‌هاست، و ادعا می‌کند که ما با افغانی‌ها محترمانه برخورد نمی‌کنیم. مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این ادعا دعوت‌نامه‌هایی به مقام‌های افغانی برای دیدار از تهران فرستاده است. رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد نیز از افغانستان دیدن نمود و در کنفرانسی در آن کشور شرکت کرد. افزون بر این، من معاون اول رئیس‌جمهور را در سفر به افغانستان همراهی کردم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که روابط میان ایران و افغانستان مخدوش شود.

شما ظاهراً برای ایجاد یک بازار رسانه‌ای اسلامی مشترک آماده می‌شوید، چگونه؟

باید گفت که کشورهای اسلامی امکانات زیادی در اختیار دارند. گسترش دامنه همکاری و هماهنگی حرکت خوبی است و انعکاس خوبی بر صحنه جهانی خواهد داشت. بسیار روشن است که غرب از رسانه‌های خود برای اهانت نسبت به 5/1 میلیارد مسلمان بهره‌برداری می‌کند، و این امر بیداری و همکاری و تبلیغات ما را می‌طلبد. در حال حاضر، همکاری رادیویی وجود دارد و ما در سال جاری کنفرانس ناشران جهان اسلام را برگزار کردیم، و قرار بر این شد که اتحادیه ناشران اسلامی تأسیس شود. ضروری است که گام‌های دیگری هم برای پاسداری از میراث اسلامی برداشته شود، و ایران در اعلام همکاری با تمامی مسلمانان پیشگام است.

به تازگی خانه مطبوعات تأسیس شد، وظیفه این خانه چیست؟

دولت همگام با قشرهای جامعه به تلاش‌هایی برای خلق آثار بزرگ دست می‌زند. ضروری است که سیاست‌های کلی پی‌ریزی شود و از مطبوعات حمایت به عمل آید. ما افرادی را داریم که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند و بیش از 3000 روزنامه و نشریه در اختیار داریم و تعداد اندکی از آن‌ها تابع بخش دولتی هستند. بنابراین، به فکر افتادیم که برای حمایت از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خانه مطبوعات تأسیس نماییم.

تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران چه تأثیراتی داشته‌اند، و چرا مسائلی را که برای شما اهانت‌آمیز است، در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح نمی‌کنید؟

ما برای بازداشتن کسانی که با صهیونیسم همسو هستند، چنین قصدی داریم، و دست به مقابله به مثل خواهیم زد؛ زیرا وضعیت اکنون برای این امر مناسب است، و افکار عمومی جهانی در مورد حق و حقیقت بی‌قراری نشان می‌دهد.
ما دوستانی داریم که می‌توانند پاسخ دهند؛ هم‌چنین حضور ملموس رئیس‌جمهور در محافل بین‌المللی می‌تواند این مسأله را تضمین نماید، البته نباید از نقش سفارت‌خانه‌های‌مان در خارج غافل شد. در ارتباط با تحریم‌ها باید بگویم که کمترین تأثیری بر ما ندارند.

شما دربارة وحدت اسلامی صحبت می‌کنید، در مورد جنگ جاری میان شیعه و سنی چه می‌گویید؟

ما معتقدیم که وحدت، مسلمانان را از سیطره غرب می‌رهاند؛ اما برخی از تندروها آتش فتنه میان سنی و شیعه را دامن می‌زنند و ما این تلاش را محکوم می‌کنیم. در این‌جا لازم می‌دانم فتوای امام «خامنه‌ای» را که اهانت نسبت به صحابه و عموماً اهل سنت را منع می‌کند، متذکر شوم. بنابراین، باید نزدیکی میان مذاهب به عنوان مقدمه‌ای برای تحقق وحدت اسلامی تقویت شود.
نزدیکی ملموسی میان ایران و ترکیه و سوریه وجود دارد و این نزدیکی زمینه محکم و استواری در منطقه ایجاد می‌کند. ما هم‌چنین با کشورهای منطقه همکاری می‌کنیم؛ از همین رو، غرب از این تحول بیمناک است. اگر بگوییم که قدرت دفاعی ایران برای حمایت و پشتیبانی از منطقه است، رازی را فاش نکرده‌ایم.

حرکت نشریات در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما به افزایش تعداد خوانندگان و کتاب‌ها تمایل داریم و امیدواریم که مدت مطالعه طولانی‌تر از زمان حال باشد. هم‌چنین در فکر گسترش دامنه ترجمه مطالب از زبان فارسی به زبان‌های دیگر هستیم، و در حال حاضر به آن عمل می‌کنیم، اما کافی به نظر نمی‌رسد. ما تلاش خواهیم کرد
بودجه‌ای برای انتشار کتاب‌های فارسی به زبان‌های دیگر اختصاص دهیم. در سال، 60 هزار جلد کتاب به چاپ می‌رسانیم و به ترجمه برخی از این کتاب‌ها اهتمام می‌ورزیم