شگرد جدید غرب برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی

شگرد جدید غرب برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی


 

در این میان یکی از شگردهای غربی ها گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند. شواهد نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی می تواند مورد هدف برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.

سرویس سیاست خارجی ـ هر چند غربی ها تلاش دارند به گونه ای وانمود کنند که تحریم ها به شدت اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده است، اما شواهد حکایت از آن دارد که، آمریکا و کشورهای اروپایی همپیمانش به شدت در پی ارزیابی جامعه ایران در خصوص نگرش مردم نسبت به این موضوع و تاثیرات احتمالی تحریم ها هستند.

نهضت سبز نبوی به گزارش «تابناک»، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی غربی در اقدامی گسترده تلاش خود را برای تخلیه اطلاعاتی شهروندان ایرانی در سطوح مختلف کلید زده و در این مسیر از همه ابزارها استفاده می کنند. بررسی های ما نشان می دهد که غربی ها اخیرا و پس از آنکه نتایج پیش بینی شده خود از اعمال تحریم های گسترده علیه ایران را به طور عینی مشاهده نکرده اند، در پی جمع آوری اطلاعات از اقشار و لایه های مختلف اجتماعی کشورمان برای ارزیابی نتایج این تحریم ها بر آمده اند.

بر همین پایه، عوامل سرویس های اطلاعاتی غرب با روش هایی چون؛ ارتباط گیری با اساتید و کارشناسان ایرانی به بهانه تحلیل آنها از تاثیر تحریم ها، دادن فراخوان های بین المللی مقاله با موضوع هایی که به تحریم ایران مرتبط است، طرح بحث تاثیر تحریم ایران در چت روم ها، ارتباط گیری با توریست های ایرانی و همچنین گفتگوهای دوستانه توریست های غربی با شهروندان ایرانی، طرح موضوع با تجار و بازرگانان ایرانی و مواردی از این دست، تلاش دارند تا به درکی عینی از تاثیر تحریم ها علیه ایران دست پیدا کنند.

این گزارش می افزاید: در این میان یکی از شگردهای غربی ها گرفتن ژست منتقد غرب و ضدیت با سیاست های آمریکا برای ایجاد فضای روانی دوستانه با شهروندان ایرانی است تا آنها به گونه ای صمیمانه تر درباره این موضوع سخن برانند. شواهد نشان می دهد که این طرح به شکل گسترده ای کلید خورده و هر ایرانی در هر جایگاهی می تواند مورد هدف برای این پروژه تخلیه اطلاعاتی باشد.

البته باید یادآور شد که هرچند به طور طبیعی و با توجه به پیوستگی اقتصادی و حجم بالای تبادلات چند جانبه در جامعه جهانی، بدون شک تحریم بر روی اقتصاد و زندگی مردمان هر کشوری با هر درجه ای از توسعه یافتگی تاثیراتی خواهد داشت، اما آنچه مهم است درک این موضوع است که هموطنان ما باید با حساسیت و دقت بالایی میان منافع ملی و مسائل داخلی کشور تمایز قائل شوند. توجه به اینکه طرح هر موضوعی درباره اوضاع داخلی کشورمان با بیگانگان ـ حتی در گفتگویی دوستانه ـ موضوعیت ندارد.

به عبارتی، موضوعات و مشکلات داخلی کشور همانند مسائل درونی یک خانواده است که عموما افراد تمایلی به ابراز آن نزد اغیار ندارند، لذا این موضوع در سطحی کلان تر، در خصوص موضوعات ملی نیز صدق می کند زیرا مرور تاریخ کشورمان نشان می دهد که بیگانگان در هیچ برهه ای و یا در ارتباط با موضوعی خیرخواه ملت ایران نبوده اند.

البته باید یادآور شد که امانت داری در خصوص موضوعات ملی که اهمیت بین المللی می یابد نافی نقد شرایط و توصیه به مسئولین برای مدیریت بهتر شرایط موجود نیست، اما باید مراقب بود که نقد و ارزیابی های ما معبری برای دستیابی بیگانگان به اطلاعات و وضعیت ملی ما نباشد

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد