اسرائیل تنها و تنهاتر می شود

«اسرائیل از تکرار انقلاب اسلامی ایران در مصر هراسان است. رژیم حسنی مبارک متحد نزدیک تل آویو است و با سقوط او اسرائیل یک متحد بزرگ را از دست خواهد داد».

نشریه آلمانی دی سایت ضمن درج این خبر نوشت: بدون حسنی مبارک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کاملاً در منطقه تنها خواهد شد. اسرائیل از پدید آمدن انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران در مصر هراسان است. قبل از سقوط رژیم شاه درایران در سال 1979 هیچ کس در غرب باور نمی کرد که این رژیم سقوط کند، اما امروز جمهوری اسلامی در ایران حکمفرماست.


به تازگی تلویزیون 10 اسرائیل نیز ضمن گزارشی تأکید کرده بود: قیام مردم مصر، اسرائیلی ها را به فضای سال 1979 و انقلاب اسلامی ایران می برد، سالی که مردم ایران با رهبری روحانیت، رژیم شاه را ساقط کردند. کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا، رژیم شاه را سرمایه استراتژیک واشنگتن برای پیشبرد اهداف خویش در منطقه معرفی می کرد.
همچنین راجر کوهن در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز حوادث مصر را به انقلاب سال 1979 میلادی در ایران تشبیه کرد و یادآور شد: غرب به شدت از سوراخ انقلاب ایران گزیده شد. امروز دوباره گویا تاریخ از یاد ما رفته است. آمریکا آن زمان برای مدت طولانی به شاه پهلوی چسبیده بود و سپس ایران را از دست داد. بدین ترتیب مصر به تنها ستون نگاه دارنده منافع راهبردی کاخ سفید در خاورمیانه تبدیل شد. بنابراین جای شگفتی نیست اگر آمریکا به شدت می ترسد از اینکه مصر را هم از دست بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد