بازتاب راهپیمایی 22بهمن در رسانه‌های جهان

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های جهان

راهپیمایی میلیونی مردم ایران، رسانه‌های غرب را "کیش و مات " کرد

    حضور عظیم و میلیونی مردم ایران در تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بیعت مجدد با نظام و رهبری و برائت از فتنه‌گران در سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب، رسانه‌های غربی را مبهوت و سردرگم کرد.

به گزارش فارس، حضور گسترده و میلیونی ایرانیان در بیعت مجدد با آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و رهبری و برائت از فتنه گران در سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب، در رسانه‌های بین‌المللی بازتابی گسترده‌ای داشت و هر یک از رسانه‌های بین‌المللی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی گرفته تا پایگاه‌های خبری، این روز عظیم ملت ایران را در صدر اخبار خود قرار دادند و برخی از رسانه‌های غربی از جمله بی بی سی و نیز خبرگزاری رویترز سعی کردند که از کنار این حضور گسترده به سادگی بگذرند یا آن را کم رنگ جلوه دهند.

*شبکه تلویزیونی "بی بی سی " رسانه دولتی انگلیس که مدعی بی طرفی در اطلاع رسانی است، حضور ده‌ها میلیون ایرانی در بیعت با نظام و رهبری و برائت از فتنه گران در حماسه 22 بهمن 88 را به هزاران نفر تقلیل داد و به این ترتیب بار دیگر کینه و بغض این دولت منفور و استعمارگر را به نمایش گذاشت.
این شبکه خبری انگلیسی که در ماه‌های اخیر تلاش داشت با رویکردی خاص اخبار داخلی ایران را پوشش دهد به نقل از "جان لین " خبرنگار خود در تهران مدعی شد که در راهپیمایی امروز درگیری روی خواهد داد.


*خبرگزاری رویترز که با وجود پوشش خبری گسترده دیگر رسانه‌های بین‌المللی از راهپیمایی عظیم ملت ایران سکوت اختیار کرده بود، ساعاتی پس از شروع مراسم امروز با مشاهده عظمت ملت ایران سرانجام سکوت خود را شکست؛ اما در کوچک نمایی حضور بیش از پنج میلیون نفری مردم تهران، تعداد جمعیت را به ده ها هزار نفر تقلیل داد.
رویترز همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چالش‌های بسیاری را توانسته با موفقیت پشت سر گذارد.
تا قبل از انتشار این خبر، خبرگزاری انگلیسی رویترز فقط به انتشار اخباری درباره گفت‌وگوی تلفنی "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهور ایران با "بشار اسد " رئیس جمهور سوریه در روز چهارشنبه اکتفا کرده بود، اما نتوانست به حضور گسترده و عظمت ملت ایران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی مقاومت کند و سکوت خود را شکست و در شرایطی که در راهپیمایی سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میلیون‌ها ایرانی شرکت کردند دست‌اندرکاران رویترز که از این خروش مردمی مات و مبهوت شده بودند با سردرگمی در انتشار گزارش‌های خود به برخی گزارش‌های تایید نشده تکیه کردند.
خبرگزاری انگلیسی "رویترز " در گزارشی به نقل از برخی از سایت‌های مخالفان مدعی شد که نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شدند.


*خبرگزاری فرانسه با اعلام خبر حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد که مردم در این راهپیمایی پلاکاردهای "مرگ‌بر‌آمریکا " و "مرگ بر اسرائیل " در دست داشتند.
خبرگزاری فرانسه که از صبح پنجشنبه به پوشش راهپیمایی میلیونی ملت‌ ایران پرداخته بود در خبری اعلام کرد که مردان، زنان و کودکان ایرانی پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن "شعار مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر اسرائیل " نوشته شده بود.
این خبرگزاری ادامه داد که جمعیت مردم به سمت میدانی در جنوب غرب تهران [میدان آزادی] حرکت کردند و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 11 فوریه سال 1979 میلادی [22 بهمن سال 1357] را جشن گرفتند.
خبرگزاری فرانسه به حضور میلیونی مردم ایران در این تظاهرات اشاره و اعلام کرد که تلویزیون ایران گفته است که "22 بهمن نماد وحدت مردم ایران است ".

*خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از بازتاب راهپیمایی عظیم ملت ایران نوشت که صدها هزار ایرانی در گرامیداشت سالروز 22 بهمن به خیابان‌ها آمده‌اند تا حمایت خود را از نظام این کشور به نمایش بگذارند.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: در میدان آزادی تهران، جمعیت عظیمی در حالی که پرچم‌های ایران و تصاویر "آیت‌الله خمینی " بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین تصاویری از "آیت‌الله خامنه‌ای " را در دست داشتند، گردهم آمده بودند.


*خبرگزاری شینهوا در انعکاس راهپیمایی عظیم مردم ایران در سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آن را در راستای تجدید پیمان دوباره ملت ایران با نظام جمهوری اسلامی دانست.
این خبرگزاری چینی تاکید کرد: سیل عظیمی از ملت ایران با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضداسرائیلی از مناطق اطراف به میدان آزادی تهران آمدند تا سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.


*شبکه تلویزیونی فرانس 24 که در تلاش برای کم‌رنگ جلوه‌ دادن حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تصاویر حضور گسترده مردم در میدان آزادی و خیابان‌های اطراف را به صورت زنده پخش می‌کرد، گزارش داد: در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم سلطنتی غرب‌گرا در ایران، هزاران هزار نفر در حضوری گسترده حمایت خود را از دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.
این شبکه تلویزیونی که بارها در پخش‌های مختلف خبری سعی می‌کرد حضور برخی اغتشاشگران در راهپیمایی 22 بهمن را تقابل بزرگ بین حامیان نظام و مخالفان آن جلوه دهد، سرانجام به حضور گسترده و باشکوه مردم در این راهپیمایی اذعان کرد و گزارش داد: این حضور می‌تواند برگ برنده ایران در مذاکرات هسته‌ای این کشور با غرب باشد.
فرانس 24 همچنین سخنان رئیس جمهور ایران در میدان آزادی را به صورت زنده و مستقیم پخش کرد. این شبکه با پخش سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر تولید سوخت هسته‌ای با غنای 20 درصد، به ظرفیت ایران برای تولید 3 برابری آن اشاره کرد.



*روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست " در گزارشی علیرغم حضور بیش از 5 میلیون تهرانی اعلام کرد که روز پنجشنبه ده‌ها هزار نفر از ایرانیان به خیابان‌ها سرازیر شدند و 22 بهمن را جشن گرفتند.
واشنگتن پست اضافه کرد که حاضران در راهپیمایی پرچم‌های ایران و تصاویر "آیت‌الله علی خامنه‌ای " رهبر ایران را در دست داشتند و به سمت میدان آزادی، جایی که تجمع در آنجا برگزار می‌شد، حرکت می‌کردند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که رهبران معترضین از طرفداران خود خواسته‌ بودند در این راهپیمایی حضور پیدا کنند اما واشنگتن پست نتوانست عدم حضور آشوب‌طلبان در راهپیمایی روز 22 بهمن را توجیه کند.


*روزنامه آمریکایی "وال‌اسریت ژورنال " نیز سرانجام پس از چند ساعت بی‌توجهی به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، در شرایطی که خود را در رقابت رسانه‌های غربی برای پوشش این مراسم، عقب‌تر از بقیه می‌دید، این خبر را در صدر اخبار خود قرار داد و تاکید کرد که هزاران نفر از مردم ایران در حالی که پارچه ‌نوشته‌هایی متحدالشکل را حمل می‌کردند از خیابان‌های عریض تهران که به میدان آزادی منتهی می‌شد به سمت این میدان حرکت کردند تا به سخنرانی "محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهور ایران گوش فرا دهند.
وال‌استریت ژورنال همچنین تاکید کرد: تاکنون گزارشی از درگیری‌ها و یا تلاش برای پراکنده کردن جمعیت منتشر نشده است.



*روزنامه آمریکایی "بوستون گلاب " در گزارشی درباره حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی عظیم سی‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: 22 بهمن که هر ساله میلیون‌ها نفر را تنها در پایتخت ایران به خیابان‌ها می‌کشاند، سالروز اتحاد ملت ایران است.


* شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در خبری به حضور چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اذعان کرد و گزارش داد که هزاران هزار نفر در این راهپیمایی حضور پ?دا کردند و22 بهمن را جشن گرفتند.
این شبکه خبری آمریکایی که نتوانست حضور پرشور ملت ایران را نادیده بگیرد ادامه داد که هزاران هزار نفر از مردم ایران با در دست داشتن نوشته‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی به سمت میدان آزادی در حرکت بودند تا به سخنان "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهور ایران گوش فرا دهند.


*رسانه‌های صهیونیستی که از ابتدا خط جریان شکاف و دو دستگی در بین صفوف ملت ایران را دنبال می کردند، سعی کردند، حضور میلیونی و گسترده مردم در راهپیمایی22بهمن را کم‌رنگ جلوه دهند. راهپیمایی ملت ایران در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن امسال در صدر رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفت، اما روزنامه‌های صهیونیستی همگام با رسانه‌های غربی در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی میلیونی مردم ایران در روز 22 بهمن به فرافکنی پرداخته و از حضور آشوبگران در این راهپیمایی خبر دادند.
روزنامه صهیونیستی "معاریو " با اشاره به آغاز راهپیمایی سی‌ و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران از حضور صدها هزار نفری مردم در حمایت از انقلاب خبر دادند.
این روزنامه در ادامه نوشت: بر اساس گزارش‌ها و تصاویر تلویزیون ایران صدها هزار نفر از مردم ایران در حمایت از دولت و نظام به خیابان‌ها ریخته و شعارهایی در طرفداری از حکومت ایران و علیه مخالفان ایران سر دادند.
این روزنامه که از حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی امروز دچار یاس و سردرگمی شده‌، حضور نیروهای انتظامی را که برای برقراری نظم مستقر شده‌اند، توجیه‌ای برای عدم حضور آشوب‌طلبان در این راهپیمایی دانست.
روزنامه "هاآرتص " پیش از آغاز راهپیمایی نوشت که انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در راهپیمایی امروز حضور پیدا کنند.
این روزنامه نیز همگام با دیگر رسانه‌های صهیونیستی به پوشش گسترده خبر احتمال حضور اغتشاشگران در این راهپیمایی پرداخت.
روزنامه "جروزالم پست " با انتشار خبر آغاز راهپیمایی سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب از حضور صدها هزار نفری مردم در این راهپیمایی خبر داد.
این رسانه‌ها حضور میلیونی مردم در راهپیمایی را کمرنگ جلوه داده و به گمانه‌زنی درباره احتمال حضور آشوبگران در این راهپیمایی پرداختند.
روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت " نیز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را سانسور کرد و همسو با سایر رسانه‌های صهیونیستی و غربی تنها بخشی از سخنرانی رئیس جمهور را منتشر کرد.


*شبکه تلویزیونی "الجزیره " با پوشش اخبار مربوط به مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گزارش داد که ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را با آغاز طرح‌های فضائی جشن گرفت.
شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که ایران در سی‌ و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با موفقیت موشک حامل ماهواره را پرتاب کرد و به این ترتیب برای افتتاح سه ماهواره ساخت داخلی آماده می‌شود.


*خبرگزاری "ترندنیوز " آذربایجان در خبری درباره برگزاری مراسم سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت که ایرانیان در تمامی 818 شهر و 4 هزار روستای خود راهپیمایی‌هایی را برگزار کردند.
ترند نیوز به تظاهرات عظیم مردم تهران اشاره کرد و نوشت که تظاهرات کنندگان به سمت میدان آزادی حرکت می‌کردند و شعارهایی نظیر "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " و "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر اسرائیل " سر می‌دادند.


*پایگاه اینترنتی هفته نامه "الانتقاد " با پوشش خبری راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اعلام کرد که میلیون‌ها ایرانی با حضور در خیابانها سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.
این هفته‌نامه افزود: شهر "تهران " پایتخت ایران بوی‍ژه میدان‌های آزادی و انقلاب اسلامی امروز مملو از میلیون‌ها نفر بود.


*پایگاه اینترنتی روزنامه "القدس العربی " چاپ لندن گزارش داد که مردم ایران در گرامیداشت سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تجمع در میدان آزادی در حمایت از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شعار دادند.
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی پرچم‌های ایران و پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آن "مرگ بر اسرائیل " و "مرگ برآمریکا " نوشته شده بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد