22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است

احمدی‌نژاد در اجتماع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن- 1
22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور انقلاب را ثمره فداکاری و مجاهدت همه انبیا و اولیای الهی و همه صالحان و مجاهدان عنوان کرد و گفت: 22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) که به مناسبت 22 بهمن در میدان آزادی در خیل جمعیت مردم تهران سخنرانی می‌کرد، ضمن گرامیداشت دهه فجر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک سال و یک گام دیگر به اهداف خود نزدیک شده‌است، تصریح کرد: بدون تردید 22 بهمن 57 یک حادثه عظیم در سیل تاریخی بشر به سوی قله‌های کمال انسانی است.

وی ادامه داد:‌ امروز بر همه آشکار شده که انقلاب اسلامی یک حرکتی بر پایه قومیت‌گرایی ایرانی، یا حرکتی برای منافع حزبی و گروهی و یک حرکت بر مبنای منافع ملی که امروز در دنیا رایج است، نیست.

"همه می‌بینند این انقلاب عظیم بعد از 32 سال برخلاف حرکت‌ها و نهضت‌های معمول دنیا نه تنها کم فروغ و یا منحرف نشده است، بلکه پرشورتر، پرقدرت‌تر، زنده‌تر و شاداب‌تر و قوی‌تر از روز اول نه تنها در ایران بلکه در عرصه‌ بین‌المللی نیز حضوری شفاف و اثرگذار و سرنوشت‌ساز دارد. "

رئیس‌جمهور رمز این ماندگاری و پایداری را ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این انقلاب نتیجه یک اندیشه و آرمان و یک مجاهدت پیگیر و مقاومت ستودنی، است؛ البته حفظ و تداوم انقلاب نیز نیازمند همین اندیشه و آرمان و همین ایستادگی و مقاومت است.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی مضامین آرمان‌های انقلاب اسلامی و اولین و مهم‌ترین وجه انقلاب را توجه به انسان و احیای کرامت انسانی دانست و اظهار داشت: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا حقیقت انسان را به انسان معرفی کنند و آمده‌اند تا انسان را در مسیر کمال الهی هدایت کنند و آمده‌اند بگویند که انسان باید خلیفه و جانشین خدا و تجلی اسماء‌ الهی در عالم باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید مظهر علم، حکمت، ‌قدرت، رافت،‌ رحمانیت، خلاقیت و حاکمیت خدا باشد، افزود: تجلی این صفات در انسان و میل به قله کمال تنها و تنها در سایه توحید و عبودیت ممکن است چرا که خارج از مسیر توحید و عبودیت محال است که انسان به عزت و کمال برسد و تجلی اسماء‌ الهی در عالم بشود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود توحید را به معنای نبود هیچ منشاء‌ و اثری در عالم به جز خدای متعال، توصیف و خاطرنشان کرد: عبودیت یعنی آنکه انسان تسلیم امر خدا باشد و خود را در مسیر مشیت الهی قرار بدهد. البته آزادی حقیقی و کرامت انسانی فقط و فقط در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه امکان تحقق دارد.

احمدی‌نژاد واسطه حرکت انسان در مسیر توحید و عبودیت و حلقه اتصال به آسمان را انسان کامل و راه نورانی ولایت و امامت برشمرد و تاکید کرد: همه پیامبران آمده‌اند تا بشر را با این حقیقت روشن کنند و هنوز انسان آنگونه که باید، شناخته نشده است.

وی تصریح کرد: استعدادهای الهی انسان آنگونه که باید شکوفا نشده و جز معدودی از بزرگان اصلی کسی طعم حقیقی انسان بودن و تجلی اسماء الهی بودن را نچشیده است؛ و هنوز انسان به معنای عمیق و گسترده آن شکوفا نشده است و آن چیزی که خدای متعال خلق کرد و خواست که انسان به او برسد،‌ هنوز محقق نشده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در طول تاریخ دنیاپرستان، مکاتب مادی، ‌جریانات فکری و سیاسی یکی پس از دیگری آمده و هر کدام در پی تأمین منافع گروهی و طایفه‌ای حقیقت انسان را پایمال کرده‌اند.

"اندیشه مارکسیستی در برابر ما است که خوشبختانه به تاریخ پیوست و اندیشه سرمایه‌داری نیز امروز همان کاری را می‌کند که مارکسیست‌ها کرده‌اند یعنی تحقیر انسان و له کردن حقیقت انسان؛ که آن نیز در حال افول است. "

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنها آمدند با تحقیر کردن حقیقت انسان او را تا مرز سقوط و اضمحلال پیش ببرند؛ فقر، تبعیض، جنگ و چپاول را بر ملت‌ها تحمیل کردند اما در اوج یاس و در نقطه شکستن همه امید بشریت بر همه زمین و جامعه بشری، انقلاب اسلامی آمد، امام آمد، ملت بزرگوار ایران با یک لبیک تاریخی و تاریخساز به امام پیوست و با انقلاب عظیم خود بیداری انسانی و جهانی را پایه‌گذاری کرد و راه احیا و بازیابی کرامت و حقیقت انسانی را پیش روی ملت ایران و جامعه بشری قرار داد.

وی وجه اول انقلاب را احیای کرامت انسان، حقیقت انسان، ماموریت انسان و ظرفیت‌های عظیم الهی انسانی خواند و وجه دوم انقلاب را پیگیری آرمان حکومت جهانی که سرشار از یگانه‌پرستی و عدالت دانست.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: بدون حاکمیت عدالت و توحید در جهان امکان شکوفایی انسان،‌امنیت و صلح و کرامت انسانی وجود ندارد. چرا که همه پیامبران الهی آمده‌اند تا بشریت را در مسیر این آرمان بزرگ هدایت کند. همه پیامبران آمده‌اند تا بشریت را یک گام به سمت موعود و میعاد هدایت کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه عدالت مهمترین دستور کار انبیاء الهی است، گفت: عدالت مقدمه شکوفایی انسان است و تا عدالت در زمین حاکم نشود استعدادهای الهی انسان فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کند چرا که عدالت زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای الهی انسان است.

وی تصریح کرد: برپایی یک حکومت جهانی که سرشار از توحید و عدالت و عشق و محبت باشد، آرمان همه انبیاء‌ الهی بوده است چرا که همه اولیا و صالحان آمده‌اند تا کاروان بشریت را به سمت آن نقطه نورانی هدایت کنند و این وعده همه انبیا است که اگر محقق نشود، اساس خلقت انسان ابتر است و بعثت پیامبران الهی ناکام است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد و در نقطه مقابل اندیشه مادی منقطع از آسمان قرار گرفت و فریاد توحید و عدالت جهانی را سرداد، افزود: امروز بر همگان روشن شده است که حاکمیت توحید و عدالت در جهان بدون حکومت انسان کامل ناشدنی است به همین دلیل است که انقلاب آمد تا همگان را به انسان کامل یعنی ذخیره و میراث دار انبیاء ‌الهی و زیباترین پدیده هستی دعوت کرد.

احمدی‌نژاد انقلاب را ثمره فداکاری و مجاهدت همه انبیا و اولیای الهی و همه صالحان و مجاهدان عنوان کرد و گفت: این انقلاب متعلق به همه انسان‌ها و ملت‌ها و هر فطرت پاکی است که در هر نقطه عالم حضور دارد.

"انقلاب اسلامی در متن حرکت عمومی جهان به سمت موعود و بازگشت انسان به فطرت الهی و آرمان الهی انبیاء و قله کمال انبیاء‌ الهی یعنی حضرت محمد مصطفی (ص) قرار دارد. "

رئیس‌جمهور ادامه داد:22 بهمن در حقیقت سرآغاز حکومت الله بر جهان است. اعتقاد به این حقیقت و اندیشه و آرمان یعنی اینکه قدرت فقط از آن خداست و همه عالم به دست خداست و تحت حاکمیت اوست و قدرت‌های فاسد انسانی اصالتی ندارند و به لطف خدا همه رفتنی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد