آمریکا شریک جنایت های مبارک علیه مردم مصر است

حجت‎الاسلام و المسلمین قمی در اجتماع مردم شهرکرد:
آمریکا شریک جنایت های مبارک علیه مردم مصر است

خبرگزاری فارس: حجت‎الاسلام و المسلمین محسن قمی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما شریک جنایت‌های هستید که مردم مصر از مبارک دیدند و امروز با شانه خالی کردن از حمایت مبارک نمی‎توانید خود را تبرئه کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام و المسلمین محسن قمی ظهر امروز در اجتماع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن مردم شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می‌گیریم که شریطی متفاوت بر انقلاب اسلامی و منطقه حاکم است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما انسان‎ها را به فطرت و عدالت توصیه کرد و این پیام انسانی ما 32 سال قبل به پیروزی رسید.
قمی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما هر روز پرافتخارتر ظاهر شده و با وجود همه فتنه‌ها و دشمنی دشمنان داخلی و خارجی هر روز مستحکم‌تر و مقتدرتر ظاهر می‌شود.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اظهار داشت: در گذشته و دوران ستمشاهی تنها 38 درصد دختران ما می‌توانستند به مدرسه بروند در حالی که اکنون برای 97 درصد آنان این امکان به برکت انقلاب فراهم شده است.
قمی افزود: هم اکنون افزون بر 37 درصد اعضای هئیت علمی دانشگاه‎ها را زنان تشکیل می‌دهند که مایه فخر و مباهات است.
به گفته وی در گذشته از هر یک میلیون نفر از جمعیت کشور 40 نفر محقق و پژوهشگر بودند در حالی که امروز این عدد به 900 رسیده است.
معاون بین‎الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: پیش از انقلاب 15 واحد دانشگاهی در کشور وجود داشت که به برکت انقلاب این تعداد به 100 برابر افزایش یافته است.
وی گفت: ابتدای انقلاب فقط در رشته ادبیات، تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترا در کشور وجود داشت این در حالی است که امروزه این امکان برای همه رشته‎ها فراهم شده و ایران اسلامی امروز تنها کشور اسلامی است که در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم علوم به زبان فارسی تدریس می‌شود که معنای آن بومی و نهادینه شدن علم در کشور است.
قمی خاطرنشان کرد: امروز ما نه تنها در تامین تسلیحات نظامی مورد نیاز تا حد زیادی خودکفا شده‌ایم بلکه صادر کننده این دستاوردها به 30 کشور جهان نیز هستیم.
وی با برشمردن برخی دیگر از دستاوردهای انقلاب ادامه داد: امروز ایران اسلامی یکی از بازیگران اصلی صحنه بین‎الملل است.
قمی افزود: در چند سال اخیر چند پرونده در صحنه بین‎الملل باز شد که عرصه هماوردی جمهوری اسلامی ایران با دنیای استکبار و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.
وی افزود: آمریکایی‎ها و صهیونیست‎ها هر چه داشتند به صحنه آوردند اما در نهایت پیروزی از آن اسلام بود.
معاون بین‎الملل دفتر مقام معظم رهبری جنگ هشت ساله تحمیلی، جنگ 33 روزه لبنان، جنگ 22 روزه غزه و اشغال افغانستان و عراق را از جمله مهم‌ترین این پرونده‌ها و عرصه هماوردی انقلاب اسلامی با دنیای غرب بود که در همه این موارد غرب با شکست مواجه شد.
وی به ناتوانی رژیم صهیونیستی در شکست جوانان مسلمان لبنانی و فلسطینی اشاره کرد و افزود: در عراق و افغانستان امروز شاهدیم که با هزینه‎های سنگین آمریکایی‎ها انتخابات برگزار می‎شود اما اکثریت انتخاب شوندگان متمایل به جمهوری اسلامی هستند.
قمی انقلاب مردم مصر را مقابله مستقیم با آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: آمریکا تصور می‎کرد که مصر کشوری است که می‌تواند در آن مانور داده و جای مطمئنی برای مقابله با اسلام است اما امروز مردم مصر که محب اهل بیت هستند، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.
به گفته وی این همان پیام انسانی انقلاب اسلامی است که به گوش جهانیان رسیده است.
وی با توصیه مردم مصر به بصیرت و صبر ادامه داد: بدانید پیروزی از آن شماست و صدای مبارک دیگر در مصر خریداری ندارد.
قمی خطاب به دولت‎های غربی اظهار داشت: شما سه کشور تونس، ترکیه و ایران را برای مقابله با جمهوری اسلامی انتخاب کردید اما امروز ندای اسلام‎خواهی از این سه کشور برخواسته و در دنیا طنین انداز شده است.
وی تصریح کرد: دشمنان دست از مقابله با اسلام بردارند که هرچه در مقابله با اسلام تلاش کنند، نتیجه عکس می‌گیرند.
معاون بین‎الملل دفتر مقام معظم رهبری همچنین خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما شریک جنایت‌های هستید که مردم مصر از مبارک دیدند و امروز با شانه خالی کردن از حمایت مبارک نمی‎توانید خود را تبرئه کنید.
وی همچنین گفت: در سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب مراقب باشیم دشمن ما را از ولایت جدا نکند و وحدت ما را خدشه‎دار نکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد