ولایت فقیه عامل مهم استواری انقلاب و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها

آیت‌الله جنتی در جمع راهپیمایان اصفهان:
ولایت فقیه عامل مهم استواری انقلاب و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه سران فتنه و فتنه‌گران به اهمیت حضور رهبری و ولایت فقیه در جامعه اسلامی پی برده‌اند، تصریح کرد: رهبری و ولایت فقیه، عامل مهم استواری انقلاب و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها و بحران‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله احمد جنتی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان اصفهانی با اشاره به اینکه اصل اساسی فعالیت سران فتنه در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، به زیر سؤال بردن ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: با وجود اینکه امروز سران فتنه بی‌آبرو و منزوی شده‌اند اما هنوز در حال نقشه‌ کشیدن و توطئه کردن هستند و قصد دارند مسیر انقلاب را به انحراف بکشانند.
وی با اشاره به اینکه سران فتنه، وقاحت را به حد اعلای خود رسانده‌اند، افزود: سران فتنه هنوز در راه تضعیف قدرت ولایت فقیه گام برمی‌دارند و به دنبال این هستند که قدرت رهبری را در جامعه اسلامی کاهش دهند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه سران فتنه و فتنه‌گران به اهمیت حضور رهبری و ولایت فقیه در جامعه اسلامی پی برده‌اند، تصریح کرد: رهبری و ولایت فقیه، عامل مهم استواری انقلاب و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها و بحران‌های انقلاب است و بر همین اساس فتنه‌گران سعی ‌دارند که ولایت فقیه را در جامعه اسلامی تضعیف کنند.

* مردم سران فتنه را محاکمه کرده‌اند
وی با تاکید بر اینکه هیچ‌ احتیاجی به محاکمه سران فتنه نیست، اضافه کرد: مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محکوم کرده‌اند و ذلتی را به این افراد چشانده‌اند که با 10 بار اعدام هم نمی‌تواند طعم تلخ این ذلت را از زندگی سران فتنه پاک کند.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه مردم عامل اصلی سربلندی انقلاب در جریان فتنه بودند، بیان داشت: به یاری خداوند شاهد بودیم که همان مشتی که مردم در سال 57 بر سر آمریکای جنایتکار فرود آوردند، سال گذشته بر سر سران فتنه فرود آمد و آن‌ها را در جای خود نشاند.
وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ‌ عنوان با سیاست‌های فتنه‌گران و عوامل آن‌ها موافق نیستند، گفت: این افراد هنوز از وقایع سال‌های گذشته و مجموع 32 سال سپری شده از انقلاب اسلامی ایران درس عبرت نگرفته‌اند و نمی‌دانند که مردم با سیاست‌های این افراد مخالف هستند.

* برخی افراد مشهور کشور به دنبال تضعیف نظام هستند
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه بسیاری از افراد مشهور و نامدار کشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، افزود: کاملا مطلع هستیم که افراد مشهور و نامدار کشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند که کشور و نظام را تضعیف کنند.
وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه در کشور هیچ‌گاه تضعیف شدنی نیست، اظهار داشت: بدون شک مهم‌ترین دلیل خروج پر از سربلندی از جریان فتنه، ولایت و رهبری رهبر معظم انقلاب بود.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه خداوند نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب را به این ملت عرضه کرده است، تصریح کرد: قدرت‌ها 32 سال دست به دست هم دادند تا ملت ایران را بشکنند اما ملت بزرگوار ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه در صحنه باقی ماندند و همواره دشمنان را شکست دادند.

* همه مشکلات به دست مردم حل می‌شود
وی با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد اما این مشکلات نیز حل شدنی است، اضافه کرد: به امید و یاری خداوند متعال، همه مشکلات به دست قدرت مردمی حل خواهد شد و اثری از مشکلات در این کشور باقی نخواهد ماند.
دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه خیزش کنونی در ملت‌های مظلوم جهان، با تاسی از اعتقادات رهبر معظم انقلاب شروع شد، گفت: نمی‌توان اعتقاد داشت که حرف‌های امام(ره) تاریخ مصرف دارد چرا که اگر این صحبت‌ها تاریخ مصرف داشت، بدون شک انقلاب‌های امروز کشورهای جهان، بی‌نتیجه می‌ماند و به انقلاب اسلامی ایران اقتدا نمی‌کرد.

* انقلاب اسلامی سرلوحه جنبش کشورهای منطقه است
وی با بیان اینکه اکنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب امت‌های اسلامی در کشورهایی نظیر تونس، مصر، اردن و یمن آغاز شده است، افزود: تمامی کشورها و ملت‌های جهان متوجه شده‌اند که انقلاب اسلامی ایران می‌تواند سرلوحه‌ای برای فعالیت‌های آزادی‌خواهانه مردم باشد.
آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خیزش بزرگ ملت مصر اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه الازهر با قدمت یک هزار ساله نتوانست موجبات بیداری ملت مسلمان و رنج‌دیده مصر را فراهم کند اما انقلاب اسلامی ایران موفق شد با ایدئولوژی مطمئن و زیبای اسلامی، این اعتقاد را در ملت مصر به وجود آورد که می‌توانند آزاد باشند و از زیر بار ظلم دیکتاتور این کشور خارج شوند.
وی با اشاره به اینکه قدرت، موجبات غرور را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: حکومت طاغوت پهلوی و مبارک در مصر به قدرت خود مغرور شده و با شکست روبه‌رو شدند و به امید خداوند، این مصیبت دامن‌گیر آمریکا و اسرائیل هم خواهد شد و این دو کشور را به تباهی خواهد کشاند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه به امید خداوند انقلاب اسلامی ایران به کشورهای جهان صادر شده است، اضافه کرد: با پیروزی اسلام در کشوری نظیر مصر، کشورهای دیگر هم به پا خواهند خاست و این انقلاب از مرزهای کشورهای اسلامی نیز گذر خواهد کرد.

* سران قوا از اختلافات پرهیز کنند
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سران سه قوه باید از اختلافات جلوگیری کنند، گفت: سران قوا باید در یک مسیر حرکت کنند و در این مسیر از رهبر معظم انقلاب تبعیت داشته باشند.
آیت‌الله جنتی تاکید کرد: سران قوا هیچ‌گاه نباید اختلافات خود را علنی کنند بلکه باید این اختلافات را در میان خود به بحث و بررسی گذارند و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد