کدیور-مهاجرانی یا سارا زرتشت؟ ما حال می کنیم؛ اما شما مبارزه کن


اگرچه برخی از این عناصر هیاهوی «لنگش کن» را از خارج کشور به راه انداخته اند اما اغلب آنها معتقدند که سازمان اغتشاش و آشوب که در انتخابات سال 88 فعال شد، کلاً منهدم شده است. مهاجرانی- کدیور (جرس) در مطلبی که با اسم مستعار «سارا زرتشت» منتشر شده، می نویسند «جریان سبز ساختار قابل اطمینانی برای بسیج عمومی ندارند». جرس با اشاره به فضای هیجانی پس از انتخابات که باعث موج سواری آشوبگران شد، می نویسد: اکنون زیرساخت ها و شبکه های ایجاد شده توسط ستادها و فعالان سیاسی دیگر وجود ندارند در حالی که در خرداد 88 حضور مؤثر داشتند. امروز همه چیز برای حاکمیت قابل پیش بینی است.
روزنت دیگر سایت ضد انقلابی مدیریت شده از خارج کشور است که می نویسد: عرصه جنبش های سیاسی نمی تواند محل احساسات و خیال پردازی های عجولانه باشد. امروز به این درک رسیده ایم که بودن در خیابان تنها یک تاکتیک است و جان اعضا را به سادگی نمی توان در معرض خشونت قرار داد. جنبش سبز در وضعیتی قرار گرفت که باید از سطح خیابان خارج شده و به طرف عمق جامعه حرکت کند(!؟)
بالاترین هم اگرچه نامه کروبی و موسوی را برای ساعاتی داغ کرد اما تصریح می کند: پای فضای مجازی نشستن و داغ کردن لینک ها بی فایده است. دنیای مجازی فقط به درد خارج از ایران می خوره و به درد فعالیت در داخل نمی خوره.
در این میان گویانیوز از فتنه گران خواست جنبش سبز را فدای منطقه و اتفاقات کشورهای عربی مثل مصر و تونس نکنند. گویانیوز نوشت: عربی کردن جنبش سبز یعنی بازی در زمین رژیم جمهوری اسلامی، اول بسم الله سخنگوی اخوان المسلمین در لندن به بی بی سی می گوید سازمان او به «امام خامنه ای» احترام می گذارد و یادآوری می کند که البته در مصر مسیحیان و سکولارها هم زندگی می کنند. چنین است که بزرگترین خطای اپوزیسیون، پیوند زدن جنبش سبز به تحولات کشورهای عربی خواهد بود.
اما علیرضا - ر نویسنده سایت خودنویس که بعد از حوادث سال گذشته از کشور گریخته، در نوشته آمیخته با تمسخر موسوی را برای احیای آشوب شیر می کند و می نویسد: می دانم که اگر اعلام کنی به خیابان می آیی، دستگیرت می کنند. خب خودت بدون اعلام هر جا که دوست داشتی بیا. یک سال و نیم است که ما را جز در سایت ها ندیده ای. راستی کروبی را هم بیاور، البته اگر خودش 2 روز زودتر نیامده باشد! به خدا از وقتی مصر این جوری شده اصلاً خواب و خوراک نداریم. حال مصر چه جوری شده؟ مهم نیست، هر جوری شده باید از آنها حمایت کرد، حالا اگر یکهو یادمان رفت و حواسمان پرت شد و شعارمان یک چیز دیگری بود، خب دیگر، بگی نگی گیجیم، کاریمان نمی شود کرد.
وی اضافه می کند: موسوی جان! البته می دانم چند مدته خلاف ملاف را گذاشته ای کنار اما خب یک دفعه برنداری بیانیه بدهی و لغو کنی. خودت هم صد دفعه گفتی من رهبر جنبش نیستم. هرچند که من خودم جانم را برداشته ام در رفته ام و خودت لنگش کن و اینا اگر راست میگی خودت بیا و این بساط ها ولی ما هم اینجا پشت جبهه داریم عین خر کار می کنیم برای برنامه شما. هیچی دیگه همین. حالا برو وقت ما را نگیر.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد