"میشل سلیمان "سقوط کابینه لبنان را اعلام کرد

رئیس‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای با توجه به عدم حد نصاب قانونی دولت لبنان در پی استعفای 11 وزیر، برکناری دولت لبنان را رسما اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، اداره کل کاخ ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که با توجه به احکام بند یک از ماده 69 قانون اساسی لبنان در زمینه مستعفی شدن دولت بویژه با توجه به مورد "ب " از بند مذکور و از آنجائیکه دولت لبنان بیش از یکم سوم اعضای مقرر خود در زمان تشکیل را از دست داده است، "میشل سلیمان " رئیس‌جمهور لبنان از رئیس کابینه و سایر وزرا تشکر و قدردانی کرده و خواستار ادامه روند کابینه به صورت پیشبرد امور شده تا زمانی که دولت جدید تشکیل شود.

پس از آنکه سه‌شنبه شب عربستان و سوریه (در پی فشار آمریکا) بن بست مذاکرات برای حل مشکل لبنان را اعلام کردند، وزرای مخالف دولت بازگشت هر چه سریعتر نخست‌وزیر برای تشکیل نشست فوق‌العاه کابینه را خواستار شدند، اما با نپذیرفتن این موضوع از سوی سعد حریری سرانجام دیروز بعدازظهر، وزرای معارضان دولت لبنان در مقر فراکسیون تغییر و اصلاح گرد هم آمدند و پس از این جلسه، استعفای خود را رسما اعلام کردند و به این ترتیب دولت لبنان از اکثریت خارج و از رسمیت افتاد.

"جبران باسیل " وزیر انرژی وابسته به جریان آزاد ملی لبنان در کنفرانس خبری با اعلام این موضوع تصریح کرد که با توجه به تعطیل شدن تلاش‌ها برای کنترل بحران در لبنان از سوی جریان حاکم و تسلیم شدن آنها در برابر فشارهای آمریکا بر علیه منافع داخلی لبنان، وزرای مخالف دولت این تصمیم را گرفته‌اند.

به این ترتیب ده وزیر عضو کابینه که از اعضای هشت مارس هستند بعلاوه "عدنان سید الحسین " وزیر مشاور که از سوی رئیس‌ جمهور انتخاب شده‌اند، از کابینه خارجه شدند. در پی این اقدام کابینه لبنان از رسمیت خارج شد و رئیس‌جمهور می‌بایست در اسرع وقت به صورت رسمی سقوط کابینه را اعلام می‌کرد.
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد