اقدام کروبی برای تحریف تاریخ خیانت و جریانی منافقانه است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به مقایسه‌ای که کروبی از رفتار‌های خود با امام(ره) در اطلاعیه اخیر منتشر کرده است، گفت: این اقدام کروبی تحریف تاریخ، خیانت و جریانی منافقانه است.

به گزارش کلمه ، حجت‌الاسلام حمید روحانی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در بنیاد تاریخ‌پوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام، اظهارداشت: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که علاوه بر تحریف تاریخ توطئه امام‌زدایی با شیوه‌ای نوین در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه توطئه اما‌م‌زدایی از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب آغاز شده است، گفت: دشمن در این روند تاریخی با توجه به تجربیات خود متوجه شد که با اتهام‌زنی و اهانت به اندیشه‌ها و عملکرد امام (ره) نمی توان او را از قلب‌های مسلمانان بیرون راند؛ لذا باید اندیشه‌های ناب امام(ره) را زیر سوال ببرند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به دوران اصلاحات که شعارهایی از جمله اینکه «دوران امام پایان یافته است» و اندیشه‌های امام(ره) را باید به موزه تاریخ سپرد، تاکید کرد: روند گسترش و اقبال افکار عمومی مردم به اندیشه‌های پاک امام خمینی(ره) برخلاف تبلیغات آن جریان خاص دشمن را به این نتیجه رساند که باید روش‌های خود را عوض کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با 3 شیوه اندیشه‌های امام(ره) را به چالش می‌کشد، گفت: شیوه نخست توسط سران و عوامل فتنه است و سعی می‌کنند به نحوی با تحریف تاریخ دروغ‌پردازی، اتهام، خیانت و رذالت خود را به نوعی به امام (ره) منتسب سازند و چنین وانمود کنند که معظم‌له نیز اینگونه بود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی جریان دوم را افرادی دانست که سعی می‌کنند با اندیشه‌های لیبرالیستی با اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معارضه کنند؛ این افراد با مطرح کردن جمهوری ایرانی و مکتب ایرانی اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: جریان سوم نیز سعی می‌کند از جریان‌ها و افراد معلوم‌الحالی چون منتظری و شریعتمداری که امام خمینی (ره) به آنها تودهنی زده است حمایت و اینگونه القاء کنند که امام امت به آنها ظلم کرد؛ لذا این 3 جریان به صورتی هوشیارانه برنامه خود را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی در خصوص جریان اول گفت: مهدی کروبی به عنوان یکی از سران فتنه در آخرین اطلاعیه خود در خصوص مصاحبه امام(ره) و نشریه لوموند فرانسه ایشان را زیر سوال می‌برد و این تحریف آشکار تاریخ است.

وی اظهارداشت: بر همین اساس لازم است در خصوص نهضت امام(ره) بر حسب تکلیف و وظیفه مطالبی را بیان کنند؛ نهضت امام(ره) که در سال 1341 آغاز شد در همان روز گروه‌های سیاسی کمونیست جبهه ملی نه تنها از امام(ره) حمایت نکردند بلکه سعی داشتند دیگران را هم از پشتیبانی ایشان بازدارند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: الهیار صالح رهبر جبهه ملی صریحا به دانشجویان وابسته این جبهه اعلام کرد به دنبال امام (ره) نرفته و همکاری نکنند.

وی همچنین با اشاره به یوم‌الله 15 خرداد 42 یادآور شد که داریوش فروهر از اعضاء جبهه ملی برای من نقل کرد در عصر خرداد 42 سران جبهه ملی که در منزل یکی از اعضا جمع شده بودند از طریق رادیو حوادث را دنبال می‌کردند و در واکنش به اظهارات تیمسار پاک‌روان رئیس سازمان امنیت که در مصاحبه خود با خبرنگاران اعلام کرد که جبهه ملی در آن قیام خونین نقش نداشت به محض شنیدن پاسخ این سران جبهه ملی از خوشحالی همدیگر را بوسیدند و در آغوش کشیدند و گفتند خدا را شکر که پاک‌روان ما را در واقعه 15 خرداد دخالت نداد و آبروی ما نرفت.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: قیام 15 خرداد از نظر این گروه‌های سیاسی تا به حدی زیر سوال بود که به این نحو از امام (ره) به همراهی او دوری می‌گزیدند لذا جریان جبهه ملی با آن رویکرد خود در میان مردم منفور شد و مصدق مجبور شد اعضاء آن را برکنار کرده و جبهه ملی سوم را تشکیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: از آن به بعد گروه‌های سیاسی دریافتند که اگر می‌خواهند در میان مردم ایران جایگاه و پایگاهی داشته باشند باید به ظاهر هم که شده دم از امام خمینی بزنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ما در نجف این بود که این گروه‌ها از جمله جبهه ملی، نهضت آزادی و کمونیست‌ها به نجف می‌آمدند و التماس می‌کردند که سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های امام را فقط برای آنها بفرستند تا از طریق آنها به دیگر گروه‌ها و مردم برسد چرا که دریافته بودند اگر به امام(ره) نزدیک شوند در جامعه اعتبار کسب می‌کنند لذا ریاکارانه خود را به امام(ره) نزدیک می‌کردند.

وی گفت: موضع امام(ره) در قبال این گروه‌ها که در صحیفه امام جلد سوم صفحه 203 به چاپ رسیده است اینگونه است «من صریحا اعلام می‌کنم که از این دسته‌جات خائن چه کمونیست‌ها، چه مارکسیست‌ها و چه منحرفین از مظهر تشیع و از مکتب مقدس اهل بیت علیه‌السلام به هر اسم و رسمی باشد متنفر و بیزارم و آنها را خائن به مملکت، اسلام و مذهب می‌دانم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: نکته جالب این است که وقتی سران فتنه از پشتیبانی گروهک‌هایی حتی مانند تجزیه‌طلب‌ها، همجنس‌باز‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و بهایی‌ها برخوردار می‌شود نه تنها اعلام برائت نمی‌کنند بلکه به آن افتخار نیز می‌کنند.

وی در همین زمینه به نامه عمل توکلی که خطاب به کروبی نوشته شده بود اشاره کرد و گفت: در آن نامه آقای توکلی نوشت باید از حمایت این گروه‌ها به زیر زمین برویم چراکه منافقین از شما حمایت می‌کنند اما کروبی در پاسخ به این نامه حتی از به کار بردن اسم آنها خودداری کرد و حاضر نشد اسم آنها را به زبان آورده و از آنها اعلام تنفر کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از اطلاعیه اخیر کروبی اضافه‌کرد: کروبی اقدام خود را با امام خمینی مقایسه می‌کند در حالی‌که این قیاس کاملا باطل است؛ گروهک‌های منحرف در آن روز از روی ناچاری و ریاکارانه و بر اثر فشار مجبور به حمایت از امام (ره) بودند تا جایگاه و آبروی خود را در میان مردم از دست ندهند در حالی‌که حتی گروه‌هایی مثل همجنس‌باز و بهایی‌ها از کروبی حمایت کردند که فاجعه و تحریف آشکار تاریخ است.

وی در ادامه تحریف آشکار تاریخ توسط کروبی را اینگونه توضیح داد: کروبی حمایت رسانه‌ دولت‌ها و جنایتکاران بین‌المللی خارجی از خود را با امام (ره) مقایسه می‌کنند و این در حالی است که از سال 1341 تا سال 1356 هیچ کدام از رسانه‌ها و مقامات خارجی نه تنها به سراغ امام (ره) نیامدند و او را تائید نکردند بلکه بایکوت هم کرده بودند.

حجت‌الاسلام روحانی با طرح این سوال که چرا در سال 56 برای نخستین بار نشریه لوموند فرانسه به سراغ امام(ره) آمد، پاسخ داد: این در حالی بود که انقلاب اسلامی ایران به اوج خود رسیده بود و همه دنیا فهمیده بودند که رهبر این حرکت عظیم شخص امام خمینی (ره) است؛ بنابراین آنها مجبور شدند برای پیگیری آراء و نظریات امام(ره) با او مصاحبه کنند.

وی با تاکید بر اینکه آن فقط یک مصاحبه بود و نه حمایت، تصریح کرد: اقدام کروبی تحریف، خیانت و جریانی منافقانه است که ستایش کاخ سفید اسرائیل را از خود با مصاحبه امام (ره) مقایسه می‌کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: چه کسی می‌تواند یک بار حمایت رسانه‌ها و مقامات ظالم غربی و استکباری را از امام (ره) بیابد؛ لذا مصاحبه کردن با حمایت غربی‌ها بسیار تفاوت دارد بنابراین تصمیم گرفته‌ام تمام تعاریف و ستایش‌های رسانه‌ها و مقامات ظالم استکباری را از سران فتنه جمع‌آوری کرده و کتابی حجیم از آنها را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه این تحریف تاریخ توسط کروبی و امثال وی بسیار دردناک است، اظهار داشت: این خیانت به نسل امروز است چرا که نسل امروز آموزه‌ها را ندیده و درک نکرده بنابراین ممکن است این ادعاهای باطل را باور و گمان کنند همان روزها هم سران استکباری از امام(ره) حمایت می‌کردند؛ این در حالی است که امام(ره) از دست دشمنان اسلام خون جگر‌ها خوردند و تهمت‌های سنگینی را متحمل شدند.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: طبق وظیفه اخلاقی بر خود لازم دیدم از امام (ره) و تاریخ انقلاب اسلامی ایران دفاع و از این تحریف‌ها جلوگیری کنم؛ هرچند می‌دانم این کار برایم هزینه‌هایی در بر خواهد داشت اما در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی خواهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد