درخواست مصباحی‌مقدم از جریان اصلاح طلب

یک عضو جامعه روحانیت مبارز، وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی را مبهم توصیف کرد و گفت که اگر تا انتخابات سال آینده شرایطی برای حضور اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی ایجاد شود از ناحیه نظام منعی برای فعالیت این جریان وجود ندارد به شرط اینکه اصلاح‌طلبان مرزهای خود را با فتنه‌گران تعیین کنند. کلمه: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنچه اوضاع فعلی بعد ازانتخابات سال گذشته و شرایط فتنه بعد از انتخابات نشان می‌دهد این است که ظاهرا اکنون جناحی که فعال میدان سیاست است جناح اصولگراست و جناح اصلاح‌طلب به دلیل شرایط سران آن در حالت کما بسر می‌برد و هیچ نشانه روشنی از یک آینده سیاسی قابل توجه در مورد این جناح وجود ندارد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر گرایش جامعه بیشتر به سمت اصولگرایان است، یادآور شد: البته درون جناح اصولگرا طیف‌ها و گروه‌های مختلفی وجود دارند که بر اساس تدبیر جامعتین در حال همگرایی هستند و نهایتا من تصور می‌کنم اصولگرایان فعلا رقیب جدی‌ای ندارند گر چه شرایط هم خیلی روشن نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصولا در انتخابات باید یک وضعیت رقابتی بین گروه‌های سیاسی وجود داشته باشد؛ چرا که رقابت بین گروه‌های سیاسی تنور انتخابات را گرم می‌کند و موجب می‌شود تا مردم به حضور پای صندوق‌های رای بیشتر مشتاق شوند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: اگر تا زمان انتخابات آینده شرایطی فراهم شود که طیف‌های مختلف سیاسی وارد معرکه شوند این باعث می‌شود که عرصه گرم‌تر شود و بعید هم نیست که تا آن زمان اینچنین شرایطی پدید بیاید اما اکنون نمی‌توان تحلیل روشنی از اوضاع آینده ارایه داد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، با بیان اینکه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مبهم است، خاطر نشان کرد: این حضور زمانی امکانپذیر خواهد شد که اصلاح‌طلبان نوعی بازسازی در جریان خود صورت دهند و چهره‌هایی را به میدان بیاورند که ضربه نخورده باشند و شعارهای خود را مطابق آرمان‌های انقلاب اسلامی بازنگری کنند و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

به اعتقاد مصباحی مقدم اگر چنین شرایطی بوجود بیاید، اصلاح‌طلبان ممکن است بتوانند موقعیتی را میان مردم برای خود دست و پا کنند و سازماندهی مجددی را برای فعالیت‌های سیاسی خود داشته باشند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: من معتقدم هیچگونه منعی از ناحیه نظام نسبت به فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان وجود ندارد البته آنها باید مرزهای خود را با فتنه‌گران کاملا شفاف کنند و اگر اینگونه نباشد شرایط مبهم فعلی نسبت به سرنوشت آنها استمرار پیدا می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد